شناسهٔ خبر: 32452309 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آموزش و پرورش تعلیم و تربیت را به پیمانکار و بخش خصوصی ندهد

نماینده مردم ایلام در مجلس خطاب به وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه موضوع تعلیم و تربیت امری مقدس است، آن را به پیمانکار و بخش خصوصی ندهید گفت: این موضوع مخالف صریح قانون اساسی و اجحاف در حق مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سلام امینی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود در صحن علنی گفت: با توجه به سیل اخیر از ستاد بحران می خواهم به زیرساخت‌های آسیب دیده استان ایلام به ویژه در زمینه‌های آب شرب، مخابرات و راه در شهرستان‌های ایلام به صورت جدی رسیدگی عاجل به عمل آورند، از بانک مرکزی و بانک‌های عامل می‌خواهم که وام‌های کشاورزی، دامی و صنایع مرتبط با آن ها را با توجه به سیل اخیر استمهال کنند.

وی افزود: مدتی است از زلزله سال قبل غرب استان ایلام می گذرد که صداهای عجیب و غریبی در شهر سرابله به گوش می‌رسد، آخرین بار صبح امروز ساعت ۹ صبح بود. این صداها موجب ایجاد رعب و وحشت مردم شده است،  وزارت کشور و وزارت علوم به این موضوع رسیدگی کنند و علاجی برای آن بیایند.

نماینده مردم ایلام در مجلس در بخش دیگری از تذکر خود خطاب به بطحایی وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع تعلیم و تربیت امری مقدس است، آن را به پیمانکار و بخش خصوصی نسپارید، این موضوع مخالف صریح قانون اساسی و اجحاف در حق مردم است، مطالبات فرهنگیان را ادا کنید، قانون رتبه بندی را اعمال و مشکلات حق التدریسان را مرتفع کنید. در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم مطالبات قانونی آن ها را پرداخت کنید.

وی در پایان خطاب به حسن روحانی رییس جمهور گفت: مردم از نظر معیشت در فشار هستند، گرانی و تورم افسارگسیخته است، برای بهبود وضعیت مردم به صورت بلند مدت و کوتاه مدت تمهیداتی بیندیشید.

انتهای پیام/ 

نظر شما