شناسهٔ خبر: 32444353 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر دفاع ایران بر ضرورت مقابله با ترامپیسم درجهان تاکید کرد

مسکو - ایرنا - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه قصد دارد در کنفرانس امنیتی مسکو درباره خطرات گسترش ترامپیسم گفت وگو کند، بر ضرورت مقابله با آن تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در بدو ورود به مسکو در جمع خبرنگاران اعلام کرد: امروز جهان با مسائل مختلف امنیتی مواجه است که شاید مهمترین آنها موضوع «ترامپیسم» باشد.
وزیر دفاع ایران ترامپیسم را دارای مشترکات فراوان با نازیسم خواند و اظهار داشت: در ترامپیسم نیز ویژگی هایی مثل خودخواهی، ظلم و زیرپا گذاشتن اصول انسانی و قواعد بین المللی دیده می شود که امنیت جهان را با مخاطرات جدی مواجه کرده است.
امیر حاتمی گفت: امیدواریم در کنفرانس امنیتی مسکو به مخاطرات این مساله پرداخته شود و حاصل گفت وگوها یافتن راهکارهای مشترک و رسیدن به دنیای امنتر باشد.
وزیر دفاع یادآور شد: این اجلاس فرصتی مناسب برای مقامات، مسئولان و سیاستمداران کشورهای مختلف بویژه حوزه دفاعی و امنیتی است تا مسائل مختلف امنیتی امروز جهان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
وی ادامه داد: بنا به دعوت سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه به مسکو آمده ام و ضمن شرکت در کنفرانس امنیتی مسکو، در مجمع عمومی نیز سخنرانی خواهم کرد.
وزیر دفاع در خصوص سایر برنامه های خود در مسکو نیز اظهار داشت: قرار است در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی با سایر مقامات روسیه و وزیر دفاع این کشور گفت وگو کنم ضمن اینکه ملاقات هایی هم با مقامات نظامی و دفاعی دیگر کشورها خواهم داشت و با آنان نیز در خصوص طیف وسیعی از موضوعات تبادل نظر خواهم کرد.
هشتمین کنفرانس امنیتی مسکو از امروز سه شنبه تا پنجم اردیبهشت با محوریت مسائل خاورمیانه و تثبیت اوضاع در سوریه در مسکو برگزار می شود.
بررسی مسائل مربوط به صلحبانی، گسترش همکاری های نظامی، امنیت منطقه ای در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین نیز از دیگر موضوعاتی است که در نشست امنیتی مسکو بررسی می شود.
در سال های اخیر تا بیش از 80 مقام نظامی و دفاعی کشورهای مختلف در این کنفرانس شرکت کرده اند.
جمهوری اسلامی ایران سال های گذشته نیز در سطح وزیر دفاع در کنفرانس های امنیتی مسکو، شرکت کرده است.
اروپام ** 1346 **

نظر شما