شناسهٔ خبر: 3244311 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

داعش گروگان‌ ژاپنی را سر برید

گروهک تروریستی «داعش» روز شنبه با انتشار فیلم ویدئویی مدعی شد یکی از دو گروگان ژاپنی خود را اعدام کرده و آماده است گروگان دیگر را با یک عضو بازداشتی خود در اردن معاوضه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از فارس، گروهک تروریستی «داعش» روز شنبه مدعی شد یکی از گروگان‌های ژاپنی خود به نام «هارونا یاکاما» را سر بریده است.

این گروهک با انتشار فیلم ویدئویی از گروگان دیگر ژاپنی‌ اش به نام «کنجی گوتو»، اعلام کرد، حاضر است، وی را با عضو بازداشتی خود به نام «ساجده الریشاوی» معاوضه کند.

ریشاوی از عاملان بمب گذاری سال 2005 در امان، پایتخت اردن بود که پس از آنکه کمربند انتحاری‌ اش کار نکرد، بازداشت شد.

وی اکنون در اردن در زندان است .

داعش سه‌ شنبه گذشته با انتشار فیلم ویدئویی تهدید کرده بود، اگر دولت ژاپن در مدت 72 ساعت، 200 میلیون دلار پرداخت نکند، دو گروگان ژاپنی خود را می‌کشد.

شبکه «ان‌ اچ‌ کی» ژاپن در همین باره گزارش داده بود که جوگو یک خبرنگار و روزنامه نگار مستقل است که از اکتبر 2014 قصد بازگشت به کشورش را داشته اما از آن هنگام خبری از وی نبوده است.

همچنین به نوشته روزنامه ایندیپندنت، «هارونا یاکاوا» که عضو ارشد شرکت نظامی خصوصی در ژاپن است، ۱۷ اکتبر ۲۰۱۴ به دست تروریست های داعش در حلب سوریه اسیر شد.

پیش تر نیز داعش با تهدیدات مشابه به کشتن اتباع خارجی، از کشورهای دیگر درخواست پول کرده بود.

در گزارش‌های وزارت خزانه‌ داری آمریکا هم باج خواهی و دریافت پول یکی از راه‌های امرار معاش اقتصادی تروریست های داعش ذکر شده بود.

با این حال، این نخستین موردی بود که داعش آشکارا خواستار دریافت باج برای آزادی گروگان‌ها شد.

نظر شما