شناسهٔ خبر: 32438017 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ادامه بارش ها در نیمه شمالی کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش بینی می شود بارش ها همچنان در نیمه شمالی کشور ادامه داشته باشد که در مناطق سرد سیر این بارش ها به صورت برف خواهد بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمد پور افزود: امروز صبح در اکثرشهرهای واقع در شمال غرب و نواحی شمالی کشور گزارش برف و باران را داشتیم در حالی که برای نواحی جنوبی نیز مانند شهرهای استان کرمان و جنوب فارس بارش های پراکنده ای رخ داده است.

کارشناس هواشناسی گفت: امروز پیش بینی می شود که بارش ها همچنان در نیمه شمالی کشور ادامه داشته باشد و بارش ها در دامنه جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شمال غرب، و شمال شرق کشور و دامنه های زاگرس مرکزی واقع در کرمانشاه، لرستان، چهار محال بختیاری، ادامه دار خواهد بود.

وی افزود: امروز بارش ها را بیشتر به صورت برف و باران در استان های آذربایجان غربی، شرقی، کردستان، اردبیل و زنجان داریم. این در حالی است که بارش ها در سواحل دریای خزر بیشتر به صورت باران است و استان هایی مانند گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و رضوی نیز بارش دارند که در نواحی سرد سیربه صورت برف هستند.

محمدپور گفت: در دامنه های جنوبی البرز واقع در شمال استان های قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان بارش ها را به صورت رگباری و موقت خواهیم داشت.

وی افزود: پدیده غالب در نواحی مرکزی و جنوبی کشور وزش باد شدید است به طوری که در جنوب استان تهران، قم، مرکزی، جنوب استان اصفهان، قزوین، نواحی جنوبی سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب استان یزد وزش باد نسبتاً شدید خواهد بود به طوری که پیش بینی می شود امروز وزش باد در این نواحی به 70 کیلومتر نیز برسد.

محمدپور گفت: با توجه به وزش باد در نواحی جنوب و جنوب شرق ، تولید گرد و خاک خواهیم داشت ضمن اینکه آب های شمالی و جنوبی نیز امروز و فردا مواج پیش بینی می شود به طوری که ارتفاع موج در خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز به 2/5 متر و در شرق و جنوب خزر نیز به 2 متر می رسد.

نظر شما