شناسهٔ خبر: 32437953 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فعالان حوزه ژن‌درمانی گردهم می‌آیند

تهران- ایرنا- پنجمین سمپوزیوم «ژنتیک وسلول‌های بنیادی با رویکرد ژن درمانی» توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران 12 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روزسه شنبه گروه علمی ایرنا ازمعاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، جدیدترین نوآوری ها در سیستم انتقال ژن و ویرایش ژنی، جنبه های بالینی در ژن درمانی، پژوهش های نوین در ویرایش ژنی وآشنایی با قوانین حقوقی و جنبه‌های اخلاقی در ژن درمانی محورهای این سمپوزیوم است.
اساتید حوزه بالینی از دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و مشهد، مراکز پژوهشی همچون رویان، انستیتو پاستور، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک در این سمپوزیوم دور هم جمع می شوند تا از نظر بالینی و کاربردی به بررسی این موضوع بپردازند. متخصصان کودکان در رشته های مختلف، متخصصان داخلی، پزشکان عمومی، علوم آزمایشگاهی، ژنتیک، بیولوژی، نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی مخاطبان این رویداد هستند.
همچنین آشنایی محققان با حوزه ژن درمانی و اطلاع از جایگاه کشور دراین حوزه از اهداف پنجمین سمپوزیوم « ژنتیک و سلول‌های بنیادی با رویکرد ژن درمانی» است و حضور سیاست گذاران در آن سبب فراهم آمدن بستری مناسب برای بهره مندی، فعالیت علاقمندان و ارتقاء این حوزه می شود.
این سمپوزیوم دارای امتیاز بازآموزی بوده و در تاریخ 12 اردیبهشت 1398 با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری و مرکز طبی کودکان و پژوهشکده سرطان، درمحل بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار می شود.
دهه 90 آغاز مطرح شدن ژن درمانی است اما به دلیل مشکلات پیش آمده، رشد این حوزه متوقف شد و فراز و نشیب های فراوانی را پشت سرگذاشت. با توجه به پیشرفت های اخیر در حوزه بیماری های تک ژنی، پژوهشگران امید دارند که این علم یک جایگزین علمی و عملی برای درمان بسیاری از بیماری هایی باشد که تاکنون راه کار جدی برای درمان آن ها کشف نشده است. برگزاری این رویداد و تعامل فعالان این حوزه با یکدیگر نیز می تواند گامی برای ارتقای بیشتر آن در کشور باشد.
علمی ** 9340**1485

نظر شما