شناسهٔ خبر: 32436861 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ورود سامانه پرفشار بارشی به گنبدکاووس/ بارش‌ 35 میلی‌متری و وزش شدید باد

رئیس اداره هواشناسی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به ورود سانانه نسبتا پرفشار بارشی به گنبدکاووس، گفت: این سامانه موجب بارش 35 میلی‌متری و وزش بادی با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت وارد گنبدکاووس شده است.

صاحب‌خبر -

منصور فرشاد امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه دو سامانه بارشی بزرگ در روزهای اخیر به سمت شهرستان ما آمده است، اظهار کرد: سامانه نخست که از ابتدای هفته و تا ظهر روز دوشنبه در شهرستان گنبدکاووس مستقر شده بود سامانه‌ای کم فشار بود که موجب بارش‌های در حدود 10 میلی‌متر و کاهش نهایتا 9 درجه‌ای دما شده بود.

وی با بیان اینکه در سامانه دوم که از شب گذشته آغاز و تا صبح روز پنج شنبه نیز ادامه خواهد داشت بارش‌ها افزایش و شاهد وزش باد شدید نیز خواهیم بود، افزود: در این سامانه نسبتا پرفشار بارش‌ها نهایتا به 35 میلی‌متر در گنبدکاووس خواهد رسید و وزش باد نیز بین 30 تا 50 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه هسته این بارش‌ها در مناطقی چون گالیکش، جنگل گلستان و «گلی‌داغ» خواهد بود، خاطرنشان کرد: هسته وزش باد نیز در مناطق و ارتفاعات کوهپایه‌ای است که سرعت آن نهایتا به 90 کیلیومتر بر ساعت نیز می‌رسد.

فرشاد با اشاره به اینکه اوج وزش باد و بارش باران در گنبدکاووس در روز جاری یعنی سه‌شنبه خواهد بود، ادامه داد: این بارش‌ها در روز چهارشنبه کم شده و در روز پنج‌شنبه نیز پایان می‌یابد وبه پایداری نسبی هوا خواهیم رسید.

وی شدت بارش‌ها در روز شه شنبه و چهارشنبه را به ترتیب نهایتا 35 و پنج میلی‌متر عنوان کرد و گفت: در روز پنج‌شنبه نیز با کاهش ابرها و صاف شدن هوا رو به رو خواهیم شد اما شدت کاهش دمای هوا در این روز بیش از سایر روزهاست و احتمال دارد در ارتفاعات به دمای صفر درجه سانتی‌گراد نیز برسیم.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان گنبدکاووس میزان بارش‌ها در بالادست دهستان «باغلی‌مرامه» گنبدکاووس یعنی شهرستان رامیان را نیز 50 میلی‌متر دانست و تاکید کرد: بارش‌ها امروز نسبتا مداوم و از فردا به صورت پراکنده و با پدیده صرفا ابرناکی خواهد بود.

فرشاد با تاکید بر اینکه در منطقه مرزی و شهر اینچه‌برون نیز بارش در حدود 30 تا 45 میلی‌متر خواهد بود، تصریح کرد: وزش باد نیز در نوار مرزی شهرستان کمی از شهر گنبدکاووس بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/83014/خ

نظر شما