شناسهٔ خبر: 32411171 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تعیین زمان ترک افغانستان محور مذاکره آتی طالبان با آمریکاست

تهران - ایرنا - سخنگوی سیاسی گروه طالبان اعلام کرد که محور گفت و گوهای بعدی نمایندگان این گروه با ماموران آمریکا ، درباره چارچوب زمانی خروج همه نیروهای خارجی از افغانستان خواهد بود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه به نقل فردی به نام «سهیل شاهین» به عنوان سخنگوی طالبان نوشت : در آخرین دور مذاکرات با آمریکایی ها، بر سر خروج همه نیروهای خارجی به توافق رسیدیم اما، درباره برخی جزییات مساله باید گفت و گو شود و در دور بعدی مذاکرات درباره چارچوب زمانی خروج این نیروها از افغانستان گفت وگو می شود.
شاهین خاطر نشان کرد، طالبان نمی گذارد تروریست ها از خاک افغانستان برای حمله به سایر کشورها استفاده کنند.
در همین حال، 'زلمی خلیل زاد'، مامور ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان، گفت، دور بعدی مذاکرات درباره گفت و گوی بین افغان ها و آتش بس خواهد بود.
خلیل زاد پس از پایان آخرین دور گفت و گوهای آمریکا و طالبان گفته بود، با وجود دستاوردهای بزرگ این نشست، هیچ توافقی در رابطه با زمان خروج نیروهای آمریکایی و دیگر کشورها از افغانستان حاصل نشده است.
تاریخ دور بعدی مذاکرات طالبان و آمریکا به طور رسمی اعلام نشده است اما، انتظار می رود این مذاکرات در هفته های آینده در دوحه برگزار شود.
نشست نمایندگان اعزامی از افغانستان که قرار بود 20 و 21 آوریل با نمایندگان طالبان در شهر دوحه کشور قطر دیدار و مذاکره کنند ، به علت آن چه ناهماهنگی در تعداد مدعوین اعلام شد ، لغو گردید و این نشست که قرار بود بعد از نشست مسکو دومین جلسه «بین افغان ها» باشد، شروع نشده تمام شد.
آساق**1088**1104**

نظر شما