شناسهٔ خبر: 32386727 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارخانه تولید آهن اسفنجی بافت با فناوری ایرانی افتتاح می شود

تهران- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: پروژه تولید آهن اسفنجی بافت (کرمان ) به عنوان کامل ترین واحد تولید آهن اسفنجی با فناوری ایرانی «پرد » بزودی به شکل رسمی افتتاح می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت ملی فولاد ایران، «خداداد غریب پور» افزود:این کارخانه یکی از مجهزترین واحدهای تولید آهن اسفنجی کشور محسوب می شود که با مشارکت سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و بخش خصوصی ساخته شده است.
رئیس هیان عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران یادآور شد: نخستین تولید آزمایشی کارخانه یاد شده در هجدهم فروردین ماه امسال با درجه متالیزاسیون بالا انجام شد، درحالی که قرار بود آذرماه امسال این واحد صنعتی به بهره برداری برسد و در واقع 9 ماه زودتر آماده افتتاح رسمی شد.
غریب پور گفت: طرح فولاد بافت از جمله هفت طرح استانی فولاد است که با هدف محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در شهرستان بافت استان کرمان از سال 86 در زمینی به مساحت 612 هکتار به ظرفیت سالیانه 800 هزار تن آغاز شد.
وی گفت: براساس سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی به منظور تامین مالی و استفاده از توان بخش خصوصی، شرکت «گسترش صنایع ماهان» و بانک صنعت و معدن با سهم 80 درصد و ایمیدرو با سهم 20 درصدی به عنوان مشارکت برای ادامه عملیات اجرایی تعیین شدند.
معاون وزیر صنعت، یادآور شد: این پروژه شامل واحد احیای یک به ظرفیت 800 هزار تن (که به زودی افتتاح می شود)، واحد احیای 2 (به ظرفیت سالیانه 800 هزار تن تولید بریکت گرم) و واحد گندله سازی به ظرفیت 2.5 میلیون تن است.
وی خاطرنشان کرد: با تکمیل و راه اندازی کامل این پروژه ها برای حدود 2 هزار نفر بطور مستقیم و نزدیک به 10 هزار نفر غیرمستقیم اشتغالزایی می شود.
به گزارش ایرنا، یکی از مهمترین دستاوردهای کسب شده در سال های گذشته بهینه سازی فرایند تولید فولاد به روش PERSIAN REDUCTION است که با نام تجاری پرد (PERED) توسط شرکت مهندسی معادن و فلزات (MME) به عنوان نقطه عطفی در صنعت فولاد کشور معرفی شده است.
آمارهای منتشر شده گویای آن است که در 11 ماهه پارسال 507 هزار تن صادرات آهن اسفنجی به بازارهای هدف انجام شد که در مقایسه با دوره مشابه سال 96که 639 هزار تن بود، کاهش 21 درصدی نشان می دهد.
بررسی آمار عملکرد شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی در دوره 10 ماهه سال گذشته میزان تولید آهن اسفنجی نسبت به مدت مشابه در سال 96 رشد 27 درصدی داشت و از مرز 21 میلیون تن گذشت.
اقتصام*3065**1559

نظر شما