شناسهٔ خبر: 32370315 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ادامه فعالیت سامانه بارشی تا روز سه‌شنبه/ کاهش قابل ملاحظه دما در نواحی شمالی کشور

سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای از عبور متناوب سامانه‌های بارشی طی امروز (جمعه) تا سه شنبه هفته آینده خبر داد و اعلام کرد: این سامانه بارشی در ارتفاعات و نواحی سردسیر کوهستانی غرب و شمال غرب، نواحی کوهستانی البرز همراه با بارش برف و وزش باد و کاهش قابل ملاحظه دما بین ۵ تا ۷ درجه سلسیوس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای از عبور متناوب سامانه‌های بارشی طی امروز جمعه تا شنبه و از بعد از ظهر یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده خبرداد و اعلام کرد: این سامانه بارشی با بارش باران و در برخی نقاط  رگبار باران همراه است همچنین در نواحی سردسیر و کوهستانی غرب و شمال غرب  بخصوص جاده های کوهستانی البرز بارش برف ، وزش باد و در نیمه شمالی کشور،  کاهش قابل ملاحظه دما بین ۵ تا ۷ درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه وضع هوا به شرح زیر پیش بینی می‌شود:

از بعدازظهر جمعه تا ظهر شنبه مورخ ۹۸/۰۱/۳۱:   بارش باران و برف  در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات جنوبی گیلان،  بعد ازظهر شنبه  رگبار باران گاهی با وزش باد شدید در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ( بارش تجمعی بین ۱۰ تا ۲۵ میلیمتر برآورد می شود).

از اوایل شب یکشنبه و  طی روز دوشنبه ۹۸/۰۲/۰۲: بارش باران و برف و  وزش باد  در نیمه جنوبی آذربایجان غربی،  کردستان، آذربایجان شرقی، اردبیل،  زنجان، دامنه های البرز درشمال  استانهای قزوین، البرز و تهران،  و بارش باران در استانهای گیلان و مازندران  (بیشترین مقدار بارش تجمعی مورد انتظار در جنوب آذربایجان غربی و شمالغرب کردستان بین ۳۰ تا ۶۰ میلیمتر و در سواحل گیلان و ارتفاعات البرز بین ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر).  از روز دوشنبه بتدریج با تشدید جریانهای شمالی، بارش باران در سواحل و بارش برف در ارتفاعات شمالی البرز تشدید می شود.

طی یکشنبه شب تا صبح سه شنبه به سبب بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی، شمال غرب و دامنه های البرزغربی، لغزندگی،  کاهش شدید دید به سبب مه  در جاده های کوهستانی البرز و شمالغرب پیش بینی می شود که  سبب ترافیک و اختلال، در  تردد جاده ای می شود.

از  یکشنبه  تا پنجشنبه موج کاهش نسبی دما  بین ۵ تا ۷ درجه سلسیوس از شمالغرب تا شمالشرق کشور پیش بینی میشود که  کاهش دما در استانهای شمالغرب، تهران،  استانهای مرکزی کشور  و سواحل دریای خزر طی صبح دوشنبه تا سه شنبه و  در شمالشرق و شرق صبح سه شنبه تا پنجشنبه  خواهد بود.  

با توجه به انتظار بارش برف و تشدید آن  در روز دوشنبه در شمالغرب، غرب  و جاده های کوهستانی البرز و  شرایط جوی مخاطره آمیزشامل مه غلیظ و احتمال کولاک برف، به هموطنان عزیز توصیه میشود ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری به مناطق شمالی و شمالغرب کشور، با آگاهی از وضع هوای مسیر و  رعایت نکات ایمنی،  ریسک مخاطرات احتمالی را کاهش دهند. همچنین  بارشهای بهاری گاهی با تشدید بارش و همراه با  رگبار باران است و بر این اساس در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی بخصوص روز دوشنبه در مسیرهای ساحلی دریای خزر  پیش بینی می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما