شناسهٔ خبر: 32345782 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

راه اندازي مرکز شتابدهي کسب و کار زنان در قزوين ضروري است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - قزوين - ايرنا - مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري قزوين گفت: راه اندازي مرکز رشد و شتابدهي کسب و کار زنان به عنوان يکي از مصوبات دهگانه ابلاغي وزارت کشور در قزوين ضروري است و بايد زير نظر ستاد اقتصاد مقاومتي مورد حمايت قرار گيرد.

صديقه ربيعي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بررسي و اولويت گذاري طرح ها و اختصاص سرفصل هاي تسهيلات و اعتبارات به فعاليت هاي اقتصادي و کارآفريني زنان فعال اقتصادي، تعاوني ها، واحدهاي فناور و شرکت هاي دانش بنيان زنان استان از بندهاي ديگر اين مصوبات است که بايد تحقق يابد.
وي اضافه کرد: در همين راستا در نشست ستاد اقتصاد مقاومتي استان که با حضور يکي از زنان فعال در شرکت هاي دانش بنيان برگزار شد، با استناد به اين مصوبات از ستاد درخواست کرديم دستگاه هاي متولي براي تحقق اين مصوبات به وظايف خود عمل کنند.
ربيعي ادامه داد: يکي از خروجي هاي نشست ستاد اقتصاد مقاومتي اين بود که به زودي موضوع يکي از نشست اين ستاد در استان به طرح هاي اقتصادي زنان اختصاص يابد.
وي با اشاره به بندهاي ديگر مصوبات دهگانه وزارت کشور در حوزه زنان گفت: پيگيري موکد در راستاي اجراي بندهاي قانون مشاغل خانگي و الزام دستگاه ها به انجام وظايف محوله در اين قانون، ايجاد حداقل دو مرکز دايمي عرضه و فروش محصولات توليدي زنان، الزام واحدهاي صنعتي و توليدي مورد حمايت ستاد اقتصاد مقاومتي به اختصاص بخشي از فرصت هاي شغلي خود به زنان سرپرست خانوار و اولويت دادن به طرح هاي مصوب قبلي ستاد اقتصاد مقاومتي مرتبط با امور زنان و خانواده از ديگر موارد تاکيد شده در اين مصوبات است.
ربيعي، تسهيل و تسريع در روند اعطاي مجوز فعاليت به سازمان هاي مردم نهاد فعال در عرصه کارآفريني و اشتغالزايي با تاکيد بر سازمان هاي مردم نهاد زنان، حمايت ويژه از طرح هاي کار آفريني و اشتغالزايي با رويکرد فرهنگي، تفريحي و گردشگري براي زنان با هدف کاهش آسيب هاي اجتماعي در قالب حمايت از فعاليت هاي اقتصادي و حمايت ويژه از زنان فعال و کارآفرين در عرصه گردشگري را نيز از ديگر بندهاي اين مصوبات عنوان کرد.
وي افزود: اميدواريم با حمايت ستاد اقتصاد مقاومتي استان شاهد اجرايي شدن همه اين بندها در تمام شهرستان هاي استان باشيم.
7388* 6101
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما