شناسهٔ خبر: 32339224 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تمهيدات مبارزه با ملخها در جنوب کرمان انديشيده شده است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - جيرفت - ايرنا - مدير حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزي جنوب کرمان از آمادگي کامل اين سازمان براي زمين گير کردن ملخ هاي صحرايي خبر داد و گفت: تمهيدات لازم براي مبارزه با ملخ هاي صحرايي در هفت شهرستان جنوبي استان کرمان اتخاذ شده است.

مجيد فرخي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: يک فروند هواپيماي سمپاش و 10 دستگاه ماشين مجهز به دستگاه سم پاش در منطقه جازموريان آماده مبارزه با ملخ صحرايي است.
وي بيان کرد: بر اساس گزارش سازمان حفظ نباتات کشور و دفتر ملخ F.A.O در غرب آسيا (SWAC)، مبني بر نبود مبارزه با ملخ صحرايي در کشور عربستان، دسته هاي زيادي از ملخ هاي صحرايي به سمت جنوب کشور ايران در حرکت هستند.
فرخي ادامه داد: با توجه به هجوم ملخ صحرايي به برخي استان هاي همجوار خليج فارس و نظر به هشدار سازمان حفظ نباتات مبني بر آمادگي کامل براي مبارزه در دشت جازموريان، با پيگيري به عمل آمده، ديده بانان و دستگاه هاي مبارز مستقر هستند و جاي هيچگونه نگراني نيست.
مدير حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزي جنوب کرمان به عملکرد اين سازمان در موج اول مبارزه با ملخ صحرايي اشاره و تصريح کرد: در موج اول 750 هکتار عمليات مبارزه با ملخ صحرايي با استفاده از سمپاش ULV پشت وانتي در دشت هاي جازموريان صورت گرفته است.
سازمان جهاني فائو نظارت مستقيم بر روي آفت ملخ صحرايي در سطح جهان را دارد و مناطق پراکنش اين آفت غرب و شمال آفريقا، کشورهاي حاشيه درياي سرخ و خليج فارس، شبه جزيره عربستان، پاکستان، هند و جنوب شرق ايران است.
در ايران نيز استانهاي سيستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان کانون دائمي و هميشگي توليد مثل آفت ملخ صحرايي هستند.
با توجه به اينکه اين نوع ملخ قدرت پرواز بسيار زيادي دارد و در يک شبانه‎ روز مي‎ تواند تا 150 کيلومتر پرواز کند، موجب مهاجرت از کشوري به کشور ديگر و از استاني به استان ديگر مي‎ شود.
ملخها، سبز خوارند و تمام گياهان زراعي و باغي و حتي علفهاي هرز را مي خورند.
سازمان جهاد کشاورزي جنوب کرمان مستقل از مرکز استان شهرستانهاي جيرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فارياب و رودبارجنوب را زير پوشش دارد.
جنوب کرمان متشکل از هفت شهرستان و يک ميليون نفر جمعيت، يک سوم مساحت استان را به خود اختصاص داده است.
3029/7450/7429
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما