شناسهٔ خبر: 32326384 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تأمین اعتبار برای مبارزه با ملخ صحرایی انجام نشده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تأمین اعتبار برای مبارزه با ملخ صحرایی انجام نشده است، گفت: تاکنون 11 هزارو 610هکتار از مراتع شهرستان‌های کنارک، چابهار، قصرقند و نیکشهر علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

صاحب‌خبر -

غلام حیدر زورقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) مبنی بر هجوم دسته های ملخ از شبه جزیره عربستان به استان های جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان به منظور ردیابی و دیده بانی ومبارزه با این آفت خطرناک ۲۷اکیپ دیده بانی، ۷ اکیپ خودرویی مبارزه ویک هواپیمای سم پاشی برای مبارزه با ملخ صحرایی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان پیش بینی وکار مبارزه را از ۱۳اسفند ماه سال گذشته در شهرستان کنارک آغاز کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برخلاف پیگیری مکرر تأمین اعتبار جهت مبارزه با ملخ صحرایی صورت نگرفته است.

زورقی افزود: دسته های پر تراکم این ملخ ها هر نوع سرسبزی اعم از علوفه، غلات، صیفی جات و حتی علف های هرز را که در مسیر خود ببینند مورد هجوم قرار داده و از بین می برند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان هشدار داد: با توجه به بارندگی های فروردین، افزایش رطوبت و درجه حرارت، شرایط مناسبی برای خروج پوره ملخ صحرایی وهجوم دستجات بزرگ ملخ از شبه جزیره عربستان به استان که خسارات هنگفتی به بخش کشاورزی وارد خواهند کرد، فراهم شده است.

حیدر زورقی به منظور مبارزه بهنگام با ملخ صحرایی مهاجر خواستار احداث باندهای پروازی بیشتر جهت هواپیمای سمپاش در مجاورت با استان هرمزگان و محدوده جازموریان وتخیصص اعتبار لازم جهت تداوم مبارزه با این آفت خطرناک شد.

انتهای پیام/75005/الف

نظر شما