شناسهٔ خبر: 32312950 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

جزئیاتی از دیدار ظریف با بشار اسد و وزیر خارجه سوریه+ تصاویر

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به سوریه سفر کرده است، پیش از ظهر امروز با آقای بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد

صاحب‌خبر -

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  که به سوریه سفر کرده است، پیش از ظهر امروز با آقای بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

---

بررسی ابعاد مختلف روابط دوجانبه، مهمترین مسائل منطقه ای، بررسی آخرین تحولات ابتکار آستانه و روند سیاسی حل بحران در سوریه، پیگیری توافقات سفر معاون اول رئیس جمهور اسلامی ایران به سوریه از محورهای اصلی گفتگو در این دیدار بود.

ظریف در دیدار همتای سوری : ملت سوریه با مقاومت خود، منطقه را از خطری بزرگ نجات داد

---

محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که در یک سفر رسمی در سوریه به سر می‌برد، با ولید المعلم وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

به گزارش‌تسنیم، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان بنا به دعوت رسمی مقامات سوریه وارد به این کشور سفر کرده است.

ظریف در این دیدار با تشکر از مهمان نوازی ملت و دولت سوریه گفت مردم سوریه با مقاوت خود منطقه را از یک خطر بزرگ نجات داد.

ظریف گفت: ما خوشحالم که در تحقق این پیروزی بر تروریسم و نجات منطقه از این خطر بزرگ در کنار ملت سوریه وعراق و مردم منطقه هستیم.

ولید معلم: دریک جبهه و سنگر قرار داریم

از سوی دیگر ، ولید معلم در این دیدار گفت: ما دریک جبهه و سنگر قرار داریم.

ظریف در این سفر با ولید المعلم همتای خود دیدار کرد.

این اولین سفر ظریف به سوریه بعد از سفر اخیر بشار اسد به تهران به شمار می‌رود.

---

بیشتر بخوانید:

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به سوریه مورد استقبال فیصل مقداد قائم مقام وزیر خارجه سوریه قرار گرفت.

وی در گفتگو با خبرنگاران در فرودگاه دمشق ضمن اشاره به اهمیت روابط دو کشور گفت: این سفر با دعوت رسمی مقامات سوری برای هماهنگی در مسائل منطقه ای و بین المللی و همچنین اجرای توافقات بین مسئولین دو کشور  و روسای جمهور ایران و سوریه درباره روابط دو جانبه انجام شد و سفری با همین اهداف به ترکیه خواهیم داشت.

پاسخ ترامپ به شکست هایش، به رسمیت شناختن جولان و تروریستی خواندن سپاه بود

وی گفت: طی چند هفته گذشته تحولات مهمی صورت گرفت از جمله واکنش مستصلانه ترامپ به شکست های پیاپی از مردم منطقه به ویژه پیروزی های مردم سوریه بود که ترامپ پاسخ شکست های آمریکا را با به رسمیت شناختن اشغال جولان و قرار دادن سپاه در لیست تروریسم،را داد.

سیاست کاخ سفید صرفا خدمت به رژیم صهیونیستی و نتانیاهو است

سیاست آمریکا مخصوصا دولت کنونی کاخ سفید صرفا در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهو است.
به همین خاطر نیاز است کشورهای مترقی با هم همکاری داشته باشند؛ کشورهایی که به حقوق بین الملل متعهد هستند نه مثل آمریکا که به قانون جنگل پایبند است.
نیاز بود که با دوستان سوری درباره برخورد با این حرکات و پروژه مشترک ما و سوریه برای بازگرداندن صلح و ثبات به سوریه گفتگو داشته باشیم.
ظریف سپس به زیارت مرقد حضرت زینب سلام الله علیها رفت.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما