شناسهٔ خبر: 32307771 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

گزیده مهمترین اخبار مجلس در ۲۷ فروردین

تشکر رییس مجلس از ارتش/تعیین شرایط اعلام فهرست‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس

تشکر رییس مجلس از ارتش بابت امداد رسانی در سیل، تعیین شرایط اعلام فهرست‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس، ارسال گزارش تخلفات شرکت پالایشگاه نفت کرمانشاه به قوه قضاییه از جمله مهمترین اخبار امروز (سه شنبه ۲۷ فروردین) مجلس شورای اسلامی هستند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، تشکر رییس مجلس از ارتش بابت امداد رسانی در سیل، تعیین شرایط اعلام فهرست‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس، ارسال گزارش تخلفات شرکت پالایشگاه نفت کرمانشاه به قوه قضاییه از جمله مهمترین اخبار امروز (سه شنبه ۲۷ فروردین) مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

 

جلسه علنی امروز سه شنبه (۲۷فروردین) مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی آغاز شد. امیرحسین قاضی زاده هاشمی دستور جلسه امروز مجلس را به شرح زیر قرائت کرد:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی.

بررسی گزارش کمیسیون انرژی در خصوص تخلفات مرتبط با شرکت پالایش نفت کرمانشاه.

رسیدگی به گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در خصوص طرح اصلاح ماده 3 و الحاق یک ماده به قانون نحوه‌ی پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی.

بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت، در خصوص صدور مجوز واگذاری معادن و نظارت بر برداشت از معادن معدنی و وصول هزینه‌کرد حقوق دولتی در استان‌های همدان، مرکزی و سایر استان‌های دارای منابع معدنی.

بررسی گزارش کمیسیون عمران در خصوص طرح اصلاح ماده 60 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی و بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقت‌نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین جمهوری اسلامی ایران و دوک‌نشین اعظم لوگزامبورگ.

«علی لاریجانی» در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۷ فروردین ) مجلس شورای اسلامی در پایان تلاوت قرآن توسط یکی از قاریان ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: از شما قاری ارتش به دلیل این صوت و لحن زیبا تشکر می‌کنم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه یا اشاره به رشادت‌ها و امدادرسانی‌های بی‌دریغ ارتش جمهوری اسلامی ایران به ویژه در سیل نوروزی اظهار کرد: نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران انصافا با همه وجود در امدادرسانی به مناطق و استان‌های سیل زده حضور داشتند و از زحمات این عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنم.

«جبار كوچكي نژاد»، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه (۲۷فروردین)مجلس شورای اسلامی  دراخطار قانون اساسی ،گفت: آقاي ابطحي الفاظي را براي احزاب به كار برد كه در كشور ما درست نيست، به عنوان مثال حزب جمهوري اسلامي اگر نبود معلوم نبود كه چه بر سر انقلاب مي آمد شهيد بهشتي و شهيد باهنر از حزب جمهوري بودند اگر بعضي از احزاب نتوانستند به خوبي عمل كنند نبايد عملكرد ساير احزاب را زير سوال برد.

 

«محمدجواد ابطحي»، نماینده مردم خمینی شهر نیز دراخطاری گفت: بر اساس ماده 75 قانون اساسي اگر در جلسه رسمي ضمن نطق يا مذاكره صريحا يا تلويحا نسبت سويي به فردي داده شود و يا عقيده و اظهار او را برعكس جلوه دهند حق اظهار نظر دارد.

 

وی بیان کرد: حزب به معناي غربي و روشي كه در پارلمان هاي دنيا وجود دارد در اسلام نيست حزب جمهوري اسلامي چرا به اين سمت رفت دعوايش نيز همين بود كه آيا بايد از دستور ولي فقيه اطاعت كرد يا دستورات حزب در اولويت قرار دارد به همين جهت در آستينش مار پرورش داد.

 

علی لاریجانی در پاسخ به این اخطار گفت: حزب جمهوري اسلامي حزب اسلامی بود که در داخل خودش با ولايت فقيه مشكلي نداشت ، مشكل حزب اصلا اين نبود و رهبران آن تابع ولايت فقيه بودند و مشكل ديگري به وجود آمد.

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی درادامه جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه۲۷فروردین) مجلس شورای اسلامی  و در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در ماده ۵ این طرح  مصوب کردندفماده ۷ مکرر ۳ به قانون الحاق می‌شود:

احزاب، جبهه‌ها و نامزدهای مستقل می‌توانند پس از تأیید صلاحیت داوطلبان و حداکثر تا ۴۸ ساعت قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی نامزدها، فهرست انتخاباتی خود را تنظیم و به ستاد انتخابات کشور و یا ستاد انتخابات استان حسب مورد اعلام کنند.

فهرست‌ها به صورت استانی ارائه شده و برای هر حوزه‌ی انتخابیه فرعی به تعداد کرسی‌های آن حوزه در مجلس داوطلب معرفی می‌شود.

طبق تبصره ۱ این ماده، احزاب و جبهه‌ها مکلفند در هنگام ارائه فهرست، موافقت کتبی داوطلبان مبنی بر عضویت در فهرست را ارائه کنند.

براساس  تبصره ۲ این ماده چنانچه فرد یا افرادی از نامزدهای مزبور در فهرست‌ها به درخواست کتبی خود و تا ۴۸ ساعت قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی از فهرست خارج شوند، حزب یا جبهه‌ی ارائه کننده‌ی فهرست می‌تواند از میان سایر داوطلبان تأیید صلاحیت شده در حوزه‌ی انتخابیه فرعی تا ۲۴ ساعت پیش از زمان آغاز فرایند تبلیغات با رعایت مفاد این ماده فهرست خود را تکمیل کند.

در غیر این صورت احزاب و جبهه‌ها حق تغییر فهرست ارائه شده را نخواهند داشت مگر این که به دلایل قهری نامزد یا نامزدهایی از فهرست مزبور حذف شوند.

«اسدلله قره خانی»، سخنگوی کمیسیون انرژی در ادامه جلسه علنی  امروز (سه‌شنبه ۲۷ فروردین ) مجلس شورای اسلامی گزارش این کمیسیون در خصوص تخلفات مرتبط با شرکت پالایشگاه نفت کرمانشاه را قرائت کرد.

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از قرائت این گزارش با ارسال آن به قوه قضاییه موافقت کردند.

 

این گزارش مشتمل بر پنج بخش با عناوین طرح مساله، مقررات حاکم بر واگذاری و اهلیت مشتری، روش‌های تعیین قیمت پایه سهام، سایر ایردات واگذاری و جمع بندی نهایی است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۲۷فروردین) مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح قانون نحوه پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مخالفت کردند.

 

در ماده واحده این طرح ذکر شده بود که یک تبصره به ماده ۲ قانون نحوه پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اضافه می‌شد و ریاست شورای ماده ۱ این قانون بر عهده معاون اول رئیس جمهور قرار می‌گرفت. در ماده ۲ این طرح نیز بخش‌هایی از ماده ۳ قانون نحوه پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اصلاح شده بود./

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما