شناسهٔ خبر: 32300801 - سرویس عکس
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

عکس/ کلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت

یک آتش سوزی عمده بخش بزرگی از کلیسای نوتردام در پاریس که یکی از مهم ترین بناهای فرانسه است را سوزانده است.هیچ اثر دیگری در فرانسه مثل نوتردام سمبل فرانسه نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، ماموران آتش نشانی همچنان برای مهار این آتش سوزی که سقف و منار مخروطی این کلیسای ۸۵۰ ساله را سوزاند تلاش می کنند به این امید که بتوانند از نابودی آثار هنری داخل کلیسا جلوگیری کنند.با این حال مقام ها می گویند که اصل بنا از جمله دو برج کلیسا سالم مانده است.

این کلیسایی است که نام یکی از شاهکارهای ادبی فرانسه، "گوژپشت نوتردام" اثر ویکتور هوگو از آن وام گرفته شده. در این عملیات حدود ۵۰۰ مامور آتش نشانی برای جلوگیری از ریختن برج ناقوس کلیسا تلاش کردند. در این عملیات حدود ۵۰۰ مامور آتش نشانی برای جلوگیری از ریختن برج ناقوس کلیسا تلاش کردند. آتش سوزی عصر دوشنبه شروع شد، پنجره ها و دیگر ساختارهای چوبی داخل را سوزاند و سپس سقف و منار مخروطی آن را نابود کرد. آتش سوزی عصر دوشنبه شروع شد، پنجره ها و دیگر ساختارهای چوبی داخل را سوزاند و سپس سقف و منار مخروطی آن را نابود کرد. امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه این حادثه را یک "تراژدی اسفناک" خواند. امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه این حادثه را یک "تراژدی اسفناک" خواند.

نظر شما