شناسهٔ خبر: 32274713 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

کی‌روش: تاج خود را پشت تحریم‌ها پنهان می‌کند

صاحب‌خبر -


کارلوس کی‌روش که این روزها خبر شکایتش از فدراسیون فوتبال ایران بابت نگرفتن مطالباتش منعکس شده است، روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا، صحبت‌های تندی را علیه مهدی تاج انجام داد. کی‌روش در پاسخ به این سؤال که تاج نیز در اظهارنظری گفته که ۴ ماه پیش ۹۰۰ هزار دلار به حساب AFC ریخته شده تا به حساب شما واریز شود. آیا به فیفا شکایت کرده‌اید؟  گفت: «بله! آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال مرا مجبور کرد تا پرونده شکایت را در بخش حقوقی فیفا باز کنم و از فدراسیون ایران شکایت کنم. از این تصمیم خیلی تأسف می‌خورم چرا که بعد از
 ۸ سال حضور و تعهدی که در تیم ملی ایران برای شادی و رضایت مردم و شناخته شدن در عرصه جهانی فوتبال داشتم، مجبور شدم شکایت کنم.»
سرمربی سابق تیم ملی دلایل خود برای شکایتش را این گونه مطرح کرد: «تاج، احترامی برای حرف‌هایش قائل نبود و پشت حرف‌ها و افتخاراتی که کسب شد، خود را پنهان کرد. در واقع تاج یکی از اصلی‌ترین قول‌های خودش را که به ما وعده داده بود، زیر پا گذاشت و آن قول این بود که از بودجه فیفا برای جام جهانی برای دلایل دیگری بجز تیم ملی، آمادگی برای جام ملت‌ها و حمایت‌های مالی از مربیان و بازیکنان استفاده نخواهد کرد ولی متأسفانه او خلاف این وعده عمل کرد.»
کی‌روش که در زمان اردوی تیم ملی پیش از جام ملت‌ها در کمپ اسپایر قطر گفته بود: «مراتب تقدیر و تشکر خودمان را از حمایت قطر برای آماده‌سازی تیم ملی در راه جام ملت‌های آسیا داشته باشیم. وقتی شما هیچی ندارید، هر چیزی که به شما ارائه می‌شود باید قدردان باشید. واقعیت این است که اگر حمایت قطر از تیم ملی ایران نبود، باید در خانه و در ایران می‌ماندیم. در نتیجه باید خدا را شکر کنیم.» این بار خود و تیمش را گروگان قطر نامید و گفت: «تاج، برنامه‌ها و اهداف تیم ملی را خدشه‌دار کرد و باعث شد تا تیم ملی گروگان اهداف قطر شود. این شرایط خجالت‌آور هیچ ‌وقت در طول ۸ سال حضور من در تیم ملی ایران رخ نداده بود.»
سرمربی فعلی کلمبیا یادآور شد: «وقتی تاج بعدها تلاش کرد تا از بودجه‌ای که فیفا به باشگاه‌ها برای حضور در جام جهانی پرداخت می‌کند، استفاده دیگری کند، فیفا متوجه شد و با اعلام پیامدهای سخت برای بازیکنان و سرمربیان ایران، از این عمل ممانعت به عمل آورد. تاج بعد از ۹ ماه عمل نکردن به وعده‌ها و تعهدات قراردادی‌اش، کاملاً با بی‌احترامی رفتار کرد و فاصله گرفت. در طول ۳ ماه به تیم ملی بی‌توجه بود و مرا در یک شرایط بی‌احترامانه و غیرقابل قبول مجازات کرد و به من آسیب رساند.» کی‌روش در پایان نیز این حرف‌ها را مطرح کرد: «تاج، تلاش می‌کند تا مسئولیت‌هایش را پشت بهانه‌های تحریم و شرایط سخت اقتصادی کشور پنهان کند. او بخوبی می‌داند که این شرایط ارتباطی با این سناریو ندارد بلکه این مشکل دقیقاً و منحصراً از طرف خود او ایجاد شده و او نتوانست احترامی برای حرف‌ها و مستنداتش داشته باشد.»
در همین رابطه صفی‌الله فغان‌پور، مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال به مصاحبه کی‌روش چنین واکنشی داشت: «اگر آقای کی‌روش شکایتی از فدراسیون کرده باشد، مشکلی برای فدراسیون و فوتبال ایران به وجود نمی‌آید. البته چنین شکایتی به فدراسیون فوتبال ابلاغ نشده و به دست ما نرسیده است. با این حال تنها مشکل فدراسیون برای پرداخت پول کی‌روش، انتقال آن است که ما هم حواله این پول را در اختیار AFC  قرار دادیم تا فیفا در صورت رسیدگی به شکایت مطرح شده از سوی کی‌روش، این پول را به حساب او واریز کند.» او در ادامه از شکایت فدراسیون از کی‌روش هم خبر داد: «متأسفانه این فرد بی توجه به تلاش‌های صادقانه فدراسیون، اظهارات عاری از واقعیت همراه با تهمت را در چند نوبت ایراد کرده که مراتب جهت پیگیری و شکایت به همراه موارد مطروحه و مستندات موجود در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال درباره وی از طریق کمیته حقوقی و اخلاق فدراسیون فوتبال به کمیته اخلاق فیفا ارسال خواهد شد و امیدوارم نامبرده هم پاسخگوی شکایت کمیته اخلاق و حقوقی فدراسیون فوتبال باشد.»
گفتنی است تاج در جدیدترین اظهارنظر خود درباره انتخاب سرمربی تیم ملی اعلام کرد: «لیگ ما لیگ مشخص و لژیونر‌ها نیز مشخص هستند. وقتی سرمربی انتخاب شود، بخشی از بازیکنان از لژیونر‌ها و بخش دیگری نیز از لیگ انتخاب می‌شود. سرمربی تیم ملی باید به اینجا بیاید و از لیگ هم بازدید کرده و یکسری را انتخاب کند. این انتخاب‌ها ممکن است در یکی دو هفته رخ دهد. سرمربی تیم ملی تا نیمه اردیبهشت ماه انتخاب می‌شود و به ایران می‌آید.»

نظر شما