شناسهٔ خبر: 32254741 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدير کل امور تجهيزات و ملزومات پزشکي وزارت بهداشت خبر داد؛

برگزاري نمايشگاه ايران هلث براي «رونق توليد» از 19 تا 22 خرداد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- مدير کل امور تجهيزات و ملزومات پزشکي وزارت بهداشت از برگزاري نمايشگاه ايران هلث براي تحقق موضوع «رونق توليد» خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، مهندس سيد حسين صفوي، مدير کل امور تجهيزات و ملزومات پزشکي وزارت بهداشت در آستانه برگزاري بيست و دومين نمايشگاه بين المللي تجهيزات پزشکي، دارو و آزمايشگاهي «ايران هلث» که قرار است از 19 تا 22 خرداد با هدف حمايت از شرکت‌هاي توليد کننده و صادرکننده در نمايشگاه بين المللي تهران برگزار شود، افزود: اين نمايشگاه يکي از بزرگ‌ترين رويداد‌ها در حوزه تجهيزات و ملزومات پزشکي محسوب مي‌شود که آخرين دستاورد‌هاي توليد کنندگان و شرکت‌هاي دانش بنيان را در معرض نمايش مصرف کننده‌ها، شرکت‌ها، دانشگاه‌هاي علوم پزشکي و مراکز درماني قرار مي‌دهد.
مدير کل امور تجهيزات و ملزومات پزشکي وزارت بهداشت با اشاره به اينکه برگزاري نمايشگاه ايران هلث در جهت تحقق موضوع «رونق توليد» است، گفت: درآمد ارزي صادرات تجهيزات و ملزومات پزشکي سالانه حدود 25 تا 30 ميليون دلار بوده است.
وي افزود: امسال با توجه به نامگذاري سال توسط مقام معظم رهبري به سال رونق توليد اهميت برگزاري نمايشگاه ايران هلث دو چندان شده است.
مديرکل امور تجهيزات و ملزومات پزشکي وزارت بهداشت ادامه داد: متاسفانه تحريم ظالمانه دشمنان تامين تجهيزات پزشکي و ملزومات را سخت‌تر کرده که تکيه بر توليد داخل امسال مضاعف خواهد شد و برگزاري اين نمايشگاه براي رونق توليد بسيار موثر خواهد بود.
صفوي گفت: اکنون کيفي سازي توليد تجهيزات و ملزومات پزشکي را در وزارت بهداشت در دستور کار قرار داده ايم و برگزاري نمايشگاه ايران هلث علاوه بر اينکه تجهيزات مختلف پزشکي و ملزومات آن را در معرض نمايش مصرف کننده‌ها قرار مي‌دهد فضاي رقابتي نيز ايجاد خواهد کرد و اين مسأله در جهت افزايش ارتقاي کيفيت مؤثر است.
وي بيان داشت: ارتقاء کيفيت تجهيزات و ملزومات پزشکي در وزارت بهداشت مدنظر قرار دارد و اين مسأله در توسعه صادرات نيز بسيار حائز اهميت است.
مدير کل امور تجهيزات و ملزومات پزشکي وزارت بهداشت با اشاره به اينکه کالا‌هاي صادراتي براي اينکه در کشور‌هاي ديگر بتواند رقابت کنند بايد از لحاظ کيفي در شرايط بالايي باشند، گفت: برگزاري نمايشگاه ايران هلث در جهت ارتقاي کيفيت اين توليدات مي‌تواند بسيار موثر واقع شود.
صفوي خاطرنشان کرد: يکي ديگر از موضوعاتي که مي‌تواند در اين راستا حائز اهميت واقع شود مسئله درآمد ارزي است چرا که درآمد ارزي در حوزه سلامت با صادرات امکان پذير بوده و برگزاري اين نمايشگاه مي‌تواند در اين جهت مورد توجه قرار گيرد.
وي با اشاره به اينکه متوسط درآمد ارزي ناشي از صادرات تجهيزات و ملزومات پزشکي سال‌هاي گذشته در حدود 25 تا 30 ميليون دلار بوده است، گفت: در شرايط کنوني تحريم‌هاي ظالمانه دشمنان کار را براي صادرکننده‌ها سخت‌تر کرده، ولي تلاش مي‌کنيم که با اقدامات لازم گام‌هاي موثري در اين زمينه برداريم.
وي بيان داشت: نمايش و ارائه تجهيزات آزمايشگاهي، دارويي و پزشکي از محور‌هاي اصلي اين نمايشگاه است و موضوعات ديگري همچون گردشگري سلامت، شرکت‌هاي دانش بنيان، اپليکيشن‌هاي سلامت و رسانه‌هاي حوزه سلامت براي اين نمايشگاه در نظر گرفته شده است.

نظر شما