شناسهٔ خبر: 3222490 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خبرنگار بی‌بی‌سی:

در دوره پادشاه جدید هم عربستان از قوانین ضدتروریسم برای سرکوب منتقدان استفاده خواهد کرد

«فرانک گاردنر» در واکنش به مرگ پادشاه عربستان، نوشت با وجود انتقال قدرت در این کشور، باز هم تغییرات چندانی رخ نداده و ریاض همچنان به نام مبارزه با تروریسم، منتقدان را سرکوب می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فرانک گاردنر» خبرنگار شبکه بی‌بی‌سی روز جمعه در واکنش به مرگ «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان، گفت نباید انتظار داشت در دوره پادشاه جدید، تغییرات چندانی در عربستان رخ دهد.

بنا بر اعلام دیوان سلطنتی عربستان، ملک عبدالله بامداد امروز پس از حدود یک ماه بستری بودن در بیمارستان، در سن 91 سالگی به دلیل بیماری تنفسی درگذشت. در پی مرگ وی، «سلمان بن عبدالعزیز» برادر پادشاه متوفی، که از بیماری زوال عقل رنج می‌برد، به عنوان پادشاه جدید معرفی شده است.

گاردنر در واکنش به این خبر در توئیتر نوشت: «نباید انتظار داشت در دوره شاه سلمان 79 ساله، تغییرات بزرگی رخ دهد. احتمالا همچنان شاهد استفاده از قوانین ضدتروریسم برای بازداشت منتقدان خواهیم بود.»

عربستان در سال‌های گذشته همواره از قوانینی که به بهانه مبارزه با تروریسم در این کشور وضع شده، برای سرکوب منتقدان و اقلیت‌ها در این کشور استفاده کرده است. رسانه‌های غربی هرچند تلاش کرده‌اند از عبدالله چهره‌ای اصلاح‌گر به تصویر بکشند، اما اذعان دارند که در دوران وی سرکوب مخالفان همچنان با شدت ادامه داشته است.

انتهای پیام/ق

 

نظر شما