شناسهٔ خبر: 32179218 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

محمد مخبر دزفولی:

ایجاد ۸ قرارگاه در ۸ استان درگیر سیل

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام: پس از حادثه سیل هشت قرارگاه در هشت استان درگیر سیل با همکاری نیرو‌های جهادی مشغول خدمات رسانی هستند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ محمد مخبر دزفولی در جریان ارسال بزرگترین محموله کمک‌های ستاد که از طریق هوایی به اهواز انجام شد، افزود: ما قبل از اینکه حادثه سیل رخ دهد با ایجاد قرارگاه جهادی خدمت رسانی، چون پیش بینی‌هایی با توجه به حادثه خیز بودن شرایط می‌کردیم ملزومات و تجهیزاتی مانند چادر، پتو و کنسرو را آماده کرده بودیم که در ساعات اولیه حادثه در استان‌های سیل زده حضور فوری پیدا کردیم.

وی گفت: البته ما قبل از سیل اقدامی را انجام داده بودیم که پس از وقوع سیل نیمه کاره ماند که حتما آن را ادامه خواهیم داد و آن اقدام بیمه مسکن‌های روستایی بود که بر همین اساس حدود ۳۵۰ هزار مسکن روستایی را بیمه کرده بودیم که ۱۴۰ هزار از این موارد در استان خوزستان و ۹۰ هزار مسکن در استان لرستان است.

مخبر دزفولی افزود: این اقدام بسیار خوبی بود و افرادی که خانه هایشان در سیل آسیب دید می‌توانند از بیمه خسارت بگیرد و اکنون عوامل ما در لرستان در حال مستندسازی و پرداخت خسارت هستند.

وی گفت: از ابتدای سیل تاکنون در همه استان‌های سیل زده هشت درمانگاه سیار با حضور ۲۵۰ پزشک، توزیع روزانه سه تا چهار هزار وعده غذایی که اکنون به ۷۰ هزار وعده رسیده است، ارسال ۴۰۰ هزار بطری آب معدنی، ۱۲ تن گوشت، ۱۴ هزار بسته جیره خشک مواد غذایی، ۲۴ هزار تخته پتو، ۳۲ هزار متر مربع موکت، و انواع اقلام امدادی شامل پلاستیک، بیل، چکمه و بادگیر ارسال کرده ایم.
­

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام همچنین از ارسال ۱۳۰ هزار گونی، ۴۰۰ هزار انواع کنسرو، ۳۷ تن برنج، شش تن روغن و قند و شکر و شش هزار بسته پوشک نوزاد و ۷۳۰۰ بسته لوازم بهداشتی زنانه خبر داد و افزود: از آغاز سیل تاکنون ۱۶۰۰ تخته چادر اسکان را فرستاده ایم و ۲۰۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین درگیر خدمات رسانی هستند.

مخبردزفولی گفت: در نظر داریم حدود ۲۰۰ هزار بسته لوازم خانگی شامل یخچال، قالی، اجاق گاز، موکت، ظرف و ظروف و پتو تهیه کنیم که نخستین محموله آن اوایل هفته آینده به گلستان ارسال می‌شود.

وی افزود: همچنین هشت هزار دام سبک را هم برای سیل زدگانی را که دامشان را از دست داده اند ارسال خواهیم کرد و بعد از عادی شدن شرایط ۲۵ تا ۳۰ هزار بسته لوازم التحریر هم ارسال می‌شود.
­

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: یکی از اقدامات مهم مورد توجه ما ایجاد شغل موقت برای سیل زدگان به ویژه کشاورزانی است که زمین زراعی خود را از دست داده اند و بر همین اساس ۹ هزار شغل فوری با مدل بنیاد برکت برایشان ایجاد خواهیم کرد که حداقل یک سال مشغول به کار باشند.

مخبردزفولی افزود: محموله‌ای که امروز قرار است ارسال شود با همکاری سازمان هواپیمایی از طریق هواپیمای ۷۴۷ ارسال می‌شود که از سازمان هواپیمایی که بدون دریافت هیچ هزینه‌ای کار انتقال این محموله را به عهده گرفته است تشکر می‌کنیم.

وی گفت: این محموله نزدیک ۱۰۰ تن و شامل دو هزار تخته چادر اسکان، ۴۰ هزار تخته پتو، ۵۰ هزار متر مربع موکت، صدهزار قوطی کنسرو، سه تن لوازم بهداشتی و دو تن داروست که البته نیمی از این اقلام امروز توزیع می‌شود و بقیه به زودی توزیع خواهد شد.
­

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه نظارتی می‌کنید که این اقلام به دست نیازمندان واقعی برسد، افزود: مصادیق را مسئولان محلی تعیین می‌کنند و فهرست در اختیار استانداران است و ما در مصادیق دخالتی نمی‌کنیم و اقلام را به هرکه به ما بگویند تقدیم می‌کنیم.

نظر شما