شناسهٔ خبر: 32151377 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

با هماهنگی معاون بهبود تولیدات گیاهی گلستان صورت گرفت

ثبت‌نام کشاورزان کردکویی از پهپادهای سمپاش در مزارع کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کردکوی گفت: با هماهنگی معاون بهبود تولیدات گیاهی استان گلستان، کشاورزان کردکوی می‌توانند برای استفاده از سم‌پاشی مزارع علیه بیماری‌های قارچی توسط پهپادهای سم‌پاش ثبت‌نام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدرضا مومنی صبح امروز با گرامیداشت ولادت باسعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با هماهنگی معاون بهبود تولیدات گیاهی استان گلستان، کشاورزان کردکوی می‌توانند برای استفاده از سم‌پاشی مزارع علیه بیماری‌های قارچی توسط پهپادهای سم‌پاش ثبت‌نام کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه رودخانه قره‌سو طغیان کرده است و یکسری از مزارع روستاهای یساقی، مهترکلاته و غیره دچار آب‌ماندگی شدند توصیه می‌شود در صورتی که امکان خروج آب از مزارع وجود داشته باشند سریعا با موتور پمپ خروج آب از مزارع را انجام دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کردکوی ابراز کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کردکوی با شرکت پخش فراورده‌های نفتی هماهنگی لازم در خصوص تحویل سوخت انجام داده است و کشاورزان می‌توانند برای تهیه سوخت پمپاژ به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

مومنی خاطرنشان کرد: شرایط اقلیمی حاکم در منطقه برای انواع بیماری‌های قارچی را فراهم کرده است فعلا امکان سم‌پاشی و تردد وسایل نقلیه در مزارع وجود ندارد و معاونت بهبود تولیدات گیاهی در خصوص سمپاشی و بیماری قارچی توسط پهپادها هماهنگی ترتیب داده است.

وی اظهار کرد: آن تعداد از مولدینی که برای سمپاشی نیاز به پهپاد دارند می‌توانند به مدیریت جهادکشاورزی این شهرستان مراجعه و ثبت‌نام کنند تا سم‌پاشی در مزارع صورت گیرد.

انتهای پیام/83019

نظر شما