شناسهٔ خبر: 32147660 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آمریکا می خواهد با تروریست نامیدن سپاه شکست خود را جبران کند

رئیس جمهوری گفت: استکبار جهانی و آمریکا می خواهد کینه و شکست خود علیه ملت ایران را با تروریست خواندن سپاه پاسداران جبران کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
دکتر روحانی در مراسم سیزدهمین سالروز ملی هسته ای در آغاز سخنان خود با تبریک میلاد سالروز ولادت سالار شهیدان حضرت علی عبدالله الحسین(ع) افزود: امروز روز میلاد آن آزاد مرد و بزرگ مردی است که راه ایستادگی در برابر ظلم و ستم و قدرت هایی که می خواهند ملت های جهان را زیرسلطه خود درآورند، هست و این امام همام به ما یاد داد که چگونه در صحنه زندگی، آمر نیکی ها و ناهی از پستی ها باشیم.

وی اضافه کرد: این راه امام حسین(ع) است خشنودی ما آن چیزی است که خشنودی حق را شاهد باشیم و ببینیم و می دانیم در برابر صبر و مقاومت و ایستادگی خداوند به وعده اش وفا خواهد کرد و اجر صابرین را به ما خواهد داد.
رئیس جمهور  گفت: فرهنگ امام حسین(ع) عامل اصلی پیروزی های بزرگ ملت های مسلمان و به ویژه ملت ایران در نهضت های مختلف، انقلاب های مختلف و حراست از ایران مان و دفع تجاوز دشمنان بوده است.
آقای روحانی ادامه داد: فرهنگ ابی عبدالله الحسین(ع) امروز درس بزرگی برای ایستادگی و مقاومت ما در برابر آنهایی است که می خواهند با فشار ما را از مسیر خود بازدارند.

رئیس جمهور افزود: امروز روز پاسدار است، روز فداکاران و جان برکفانی که از روز اول انقلاب در کنار مردم بودند و با مردم برای مردم و انقلاب از راحتی خود گذشتند.
آقای روحانی گفت: این عزیزان شب هایی را درکنار سایر نیروهای مسلح به صبح رساندند که هر شبش از روز قدر بالاتر بود.
رئیس جمهور افزود: شب قدر فقط شب های نوزدهم ، بیست و یکم و بیست و سوم یا شب های دیگری که نقل شده است نیست اما ما می توانیم شب قدری را بیافرینیم که از آن شب قدر هم بالاتر باشد.
آقای روحانی ادامه داد: هر شبی که تصمیم و اراده ما و نقشه ما برای رفع ملت و توسعه ایران و قدرت ملت باشد، آن شب از شب قدر بالاتر است و تنها در انتظار شب قدر رمضان نباشیم.

رئیس جمهور افزود: سپاه پاسداران و نیروهای فداکار در کشور و آنهایی که شب ها را تا صبح برای راحتی مردم نخوابیدند کسانی هستند که شب های زندگی خود را شب قدر ساختند.
رئیس جمهور گفت: دشمنان می خواستند این انقلاب، دورانش و زمانش چند هفته و حداکثر چند ماه بیشتر نباشد و انواع توطئه ها را علیه ملت ایران طراحی کردند.

 دکتر روحانی در سیزدهمین سالروز جشن فناوری هسته ای با طرح این سوال  که چرا سپاه بوجود آمد؟ افزود: یکی از توطئه های دشمنان، توطئه ترور علیه ملت ایران بود، گروهک هایی را در دامان خود پرورش دادند و آنها را ترغیب کردند و پول لازم را به آنها پرداخت کردند و مواد منفجره را در اختیار آنها گذاشتند تا مسئولان ، مردم و انقلابیون را به خاک و خون بکشند تا ایران به دورانی برگردد که زیرسلطه آمریکا بود.
رئیس جمهور گفت: ما  به یک نیروی ایثارگر و فداکاری نیاز داشتیم که در برابر تروریسم بایستد و مقابله کند و امنیت را برای ملت ایران به ارمغان آورد که در راس این حرکت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود .

آقای روحانی افزود: آن روزی که در خانه های تیمی در تهران و دیگر شهرها گروهک های منافق و چپ با نام های مختلف، انسان های بی گناه را ترور کرده بودند ، دستگیر می شدند و به دست عدالت سپرده می شدند ، چه کسانی بودند که فداکاری می کردند؟ به خانه های تیمی می شتافتند، کشته می شدند، جان می دادند، فداکاری می کردند و تروریست ها را منهدم می کردند، دستگیر می کردند ، به دستگاه قضا می سپردند ، در راس این جمع باز هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

رئیس جمهور گفت: آن روزی که دشمنان ملت ،جنگ را بر ما تحمیل کردند و اعلام کرده بودند که سه روز بعد مصاحبه را در اهواز انجام خواهند داد و در هفته های بعد در تهران مصاحبه می کنند ، چه کسانی بودند که در برابر متجاوزان ایستادند و فداکاری کردند؟

دکتر روحانی ادامه داد: این ملت ایران بود ، این ارتش جمهوری اسلامی ایران بود ، این بسیج ما بود، این دلاوران عشایر ما بودند ، این نیروی انتظامی ما بود و یکی از نیروهایی که در راس این فداکاری قرار داشت ، باز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.
رئیس جمهور گفت: پس شما می خواهید سپاه ، مورد کینه و غضب آمریکا و صهیونیست ها نباشد شاید این توقعی که در ذهن ما وجود دارد یک مقداری با واقعیت نخواند، آنها در طول 40 سال تمام توطئه هایی که علیه ملت ایران طراحی کردند طرحشان منجر به شکست شد، چه کسانی باعث شدند کل ملت ایران ، جوانان و مردان و تمام اقوام ایران ، شیعه و سنی ،تمام ادیان ، همه دوشادوش هم ایستادند و سپاه پاسداران همواره در این مقاومت و ایستادگی پرچمدار بزرگ بود.

روحانی افزود: امروز ، استکبار جهانی و آمریکا ، کینه ، عداوت و شکست های خود را می خواهد از طریق تروریست نام دادن و یا نامیدن گروهی که همواره بزرگ ترین هدف و آرمانش و عمل و ایثارش مبارزه با تروریست بود جبران کند.

رئیس جمهور گفت: هیچ کس در دنیا و هیچ ملتی در دنیا نمی تواند ادعا کند که بالاتر از ملت ایران ،قربانی تروریسم بوده است، ملت ایران قربانی تروریسمی است که به دست ابرقدرت ها ساخته شدند، تسلیح شدند و به آنها دستور دادند و آنها مجری فرمان آنها بودند. 
 
رئیس جمهور گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تروریست ها را در کشورمان ریشه کن کرد.
 آقای روحانی در ادامه مراسم سیزدهمین سالروز جشن فناوری هسته ای افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای فعالیت و شکل گیری تا امروز، تروریست ها را در کشورمان ریشه کن کرد هر چند که باقی مانده این جرثومه فساد فرار کردند و دست به دامان صدام شدند و امروز باقیمانده های آنها نیز به استکبار جهانی پناه برده اند.

رئیس جمهور گفت: در کدام ملت ،چنین ظلمی را سراغ دارید که در یک شب دهها نفر از نیروهای انقلابی و رئیس قوه قضائیه در یک انفجار به شهادت برسند؟ نشان بدهید که در کدام کشور در یک روز و بر اثر توطئه تروریسم ،دهها تن از نیروهای انقلابی به شهادت برسند؟ ما بیش از 17 هزار شهید ترور در کشورمان داریم.
آقای روحانی افزود: کدام ملت است که بالاتر از ملت ایران در طول 40 سال در برابر تروریسم ایستادگی کرده باشد تا جایی که تروریست ها در کشور ریشه کن شوند؟ .

رئیس جمهور گفت: نباید اجازه دهیم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تروریسم قرار بگیرد.
آقای روحانی با اشاره به اینکه استکبار جهانی همواره تروریست ها را در منطقه مسلح و حمایت می کند افزود: چه کسی تا امروز ملت های مظلوم منطقه را در برابر تروریسم حمایت کرده است ، جز سپاه پاسداران و سایر نیروهای فداکار مسلح ایران؟ .
رئیس جمهور افزود: اگر عراق از ما کمک خواست ساعتی درنگ نکردیم، اگر شمال عراق و مردم کرد شمال عراق از ما کمک خواستند ، درست در شبی که اربیل و سلیمانیه در حال سقوط بود ،ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لحظه ای درنگ نکردند و به یاری آنها شتافتند.

آقای روحانی گفت : اگر سوریه در مبارزه با تروریسم از ملت ایران کمک خواست مردم، رهبری و دولت ایران با همراهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لحظه ای درنگ نکردند و به سوریه و لبنان کمک کردند.
رئیس جمهور افزود: چه کسانی در کنار ملت سوریه، عراق و لبنان ایستادند و سازمان داعش را واژگون کردند و سلطه آنها را بر سوریه و عراق از بین بردند؟ ، البته عامل اصلی پیروزی؛ ملت سوریه، لبنان و عراق بودند اما چه کسی به ندای کمک آنها پاسخ داد؟ ملت ایران و در رأس آنها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.

آقای روحانی ادامه داد : سپاه پاسداران از ابتدای تأسیس تا امروز یکی از بزرگترین اقداماتش مبارزه با تروریسم بوده و در این راه شهید داده است و آخرین شهیدان این مسیر مبارزه ، در جاده خاش و زاهدان توسط عوامل امریکا و اذناب آنها به شهادت رسیدند.
رئیس جمهور گفت: چه کسانی در دنیای امروز تروریسم را تشویق و ترغیب می کنند؟ از داعش به عنوان ابزار استفاده کرده اند و هنوز امریکا به سران داعش پناه می دهد و حاضر نیست مناطق سران داعش را به دولت های منطقه اعلام کند.
آقای روحانی خطاب به امریکایی ها افزود: شما می خواهید از گروهک های تروریستی به عنوان ابزار علیه ملت های منطقه استفاده کنید و در مقابل نیز درباره تروریسم اظهار نظر می کنید، در واقع شما در رأس تروریسم عالم قرار دارید.

رئیس جمهور با اشاره به سرنگونی هواپیمای مسافربری کشورمان در سال 67 توسط ایادی امریکا گفت: این کدام نیرویی بود که هواپیمای مسافربری ما را 12 تیر 67 سرنگون کرد؟ ، جز شما که همواره علیه ملت های مظلوم تلاش می کنید؟ چه کسی چنین چیزی را می پذیرد که بگویید هواپیمای مسافربری را با هواپیمای F14 اشتباه گرفته اید؟ ، خوب است بدانید هر کس الفبای هواپیمایی را بلد باشد می داند که این حرف ها چقدر کودکانه است.
آقای روحانی افزود: امریکایی ها، زن ها و مسافران بی گناه این هواپیما را قطعه قطعه کردند و پیام آنها جز قتل نیست. 
 
رئیس جمهور گفت : از امروز، محبوبیت سپاه از هر زمان دیگر در قلب ملت ایران و منطقه بیشتر خواهد بود.
 روحانی در ادامه سخنانش در سیزدهمین سالروز فناوری هسته ای افزود: آن روز که گفتید جولان برای متجاوزان صهیونیست است ، کسی از شما قبول کرد؟، جولان جزو خاک اسرائیل شد؟، شما خطا و اشتباه می کنید .
رئیس جمهور گفت: شما وقتی ملت ایران را تحریم کردید گفتید در تابستان کار ایران تمام است، دیدید نشد ، در تابستان اعلام کردید در کریسمس کار ایران تمام است ، دیدید نشد، اعلام کردید در 22 بهمن کار ایران تمام است، دیدید نشد، گفتید در آغاز سال کار ایران تمام است.

 روحانی افزود: شما همیشه در خطا بودید و باز هم در خطا هستید،اشتباه می کنید، منافع ملت آمریکا و منافع ملت جهان را به خاطر یک مشت صهیونیست معامله می کنید و این بزرگترین خطا و اشتباه شماست.
رئیس جمهور اضافه کرد: شما فکر کردید اگر علیه سپاه سخن گفتید، در ایران اختلاف ایجاد می شود و یا از محبوبیت سپاه کاسته می شود؟  .
روحانی گفت: بدانید از امروز محبوبیت سپاه از هر زمان دیگر در قلب ملت ایران و منطقه بیشتر خواهد بود.
آقای روحانی افزود: شما یک کار کردید، در برابر ملت ایران عصبانی بودید، در برابر این عصبانیت تان، یک فشار به زندگی روزمره ایران وارد کردید.
رئیس جمهور اضافه کرد: اگر هدفتان این بود که مردم این سرزمین و مخصوصاً قشرهایی که تحت فشار هستند مواد غذایی شان را در سایه تحریم شما گران تر بخرند، زندگیشان کمی سخت تر شود به این هدف رسیدید، ولی هدف شما این نبود، هدف شما اگر این بود که همه ملت ایران در برابر آمریکا یکپارچه شود، این شد.
روحانی گفت: امروز هیچ کس در این کشور طرفدار حکومت خائنانه و ظالمانه شما نیست.
رئیس جمهور افزود: اما اگر خواستید ملت را از راهش برگردانید، دولت را از راهش برگردانید، نظام را از راهش برگردانید و خودتان بر ایران و بر منطقه مسلط شوید، خطا و اشتباه کردید.

روحانی اضافه کرد: امروز روابط ایران با همسایگان از هر روز دیگر بهتر است، برغم آنکه هر روز شما می دمید، ما تن تنه شما را در روز و شب می شنویم، وزوز شما را در روز و شب می شنویم .

وی گفت: شما مداوم در گوش مسئولان منطقه، تن تنه می کنید اما هیچ گاه موثر نبوده است و هیچ گاه موثر نخواهد بود.
آقای روحانی افزود: ما بهترین رابطه را امروز با همسایگان در عراق ، ترکیه ، آذربایجان ، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، افغانستان، پاکستان، قطر، عمان و کویت داریم، آن یکی دو تا نیز تقصیر خودشان است، والا ما آماده ایم با همه ملت های منطقه رابطه برادرانه ، دوستانه و حسن همجواری داشته باشیم. 
 
رئیس جمهور گفت: برغم تحریم شما دشمنان، اقتصاد ما می چرخد، سانتریفیوژ ما می چرخد و دولت با تمام توان کنار محصولات دانش بنیان است و اقتصاد ما مسیر درست را طی می کند.

روحانی افزود: ما و ملت ایران به راه و اهداف پایبند است و به آن می رسیم، اگر این دولت از روز اول سال 92 گفت که سانتریفیوژ بچرخد و اقتصاد ایران می چرخد، امروز همه شما می بینید که سانتریفیوژ ما می چرخد و بهتر و دقیق تر و بالاتر و بیشتر از گذشته می چرخد.
رئیس جمهور گفت: ملت ایران در توسعه علمی و اقتصادی هر روز قدم جدید برمی دارد و در این چند سال ، اقتصاد ما مسیر درست را طی کرده است چنانچه در سال های گذشته ما نیازمند دوسوم گندم کشور بودیم اما امروز نیازی وجود ندارد و حتی در سال جدید ما توانستیم در این عرصه خودکفا شویم.

 روحانی با بیان اینکه ما امروز در بسیاری از محصولات خودکفا هستیم افزود: در بنزین خودکفا هستیم، در گاز مشترک در همسایگان در مسیری جلوتر قرار گرفته ایم و اقتصاد ما می چرخد.

رئیس جمهور گفت: هم اکنون برغم تحریم شما دشمنان، سانتریفیوژ ما می چرخد، اقتصاد ما می چرخد و دولت با همه توان کنار محصولات دانش بنیان است و اقتصاد ما یک مسیر درست را طی می کند.
 روحانی با بیان اینکه امروز شما ببینید که چه تعداد زیادی شرکت های دانش بنیان در کشور در حال فعالیت هستند افزود: شتاب دهنده ها را ببینید، فعالیت های شرکت های دانش بنیان را ببینید، ما توانستیم در نوآوری 35 پله رشد کنیم، پس مسیر ما مسیر درستی است.

رئیس جمهور گفت: مسیر علم ما، مسیر قدرت ما، مسیر دانش ما، مسیر خودکفایی، مسیر نوسازی کشور است و اینجا یعنی گلستان و خوزستان و لرستان هم آبادانی آن چند سال طول نمی کشد و ما در سال 98 و حتی در همین ابتدای سال این خسارت ها را جبران می کنیم. 
 
رئیس جمهور گفت: اتحادی که امروز در کشور ما هست باید قدر بدانیم و این اتحاد برغم توطئه ظالمان و دشمنان ما بیشتر نیز شده است.
روحانی با تشکر از رئیس سازمان انرژی اتمی و همه دانشمندان هسته ای که با فکر، ایثار و اعتماد به نفس بالا فعالیت کردند و در برابر بی مهری ها ایستادند، افزود: عده ای با لحن تند ،صحبت هایی می کنند اما باید اینها را فراموش کرد زیرا اجر خادمان با این لحن های تند، بیشتر هم می شود.

­رئیس جمهور گفت: ممکن است در کشور اختلاف نظری وجود داشته باشد اما هدف ما واحد است و آمادگی و فداکاری ما بیشتر نیز شده است.
آقای روحانی افزود: امروز دانشمندان ما، 114 فناوری جدید را تقدیم ملت ایران کردند که هدف بزرگ آنها انجام وظیفه و خدمت به ملت ایران بوده است.

وی خطاب به گروه 1+5 گفت: یکی از این 1+5 ،همه تعهدات خود را زیرپا گذاشته است و ما به آن 5 کشور دیگر می گوییم به وظایف خود توجه کنید ، ما در بسیاری از امور صبر و حوصله کردیم و ایران نیز آستانه صبری دارد و اگر صبر می کنیم به خاطر ضعف نیست بلکه بخاطر تدبیر و آینده ملت ایران است و از کسی ترسی نداریم.

­رئیس جمهور گفت: مسیر ما، مسیر درستی است که انتخاب شده است و ما برای آیندگان پای پیمان و عهد خود هستیم.
رئیس جمهور گفت: همه هدف دولت آن است که خسارات سیل را جبران کند و کمک کند تا افرادی که از سیل خسارت دیده اند در سریع ترین زمان ممکن به زندگی عادی خود بازگردند.
روحانی در ادامه سخنان خود با بیان این که شرایط کشاورزان، دامداران، صنعتگران و بسیاری از مردم در مناطق سیل زده را درک می کنیم، افزود: اگرچه بسیاری از زیرساخت ها ، منازل و زمین های کشاورزی در سیل اخیر آسیب دیده اما ملت ایران یکپارچه است و هدف ما این است که این خسارات را جبران کنیم.

رئیس جمهور گفت: تمام هدف دولت این است که خسارات سیل را جبران کند و کمک کند تا افرادی که از سیل خسارت دیده اند در سریع ترین زمان ممکن به زندگی عادی خود بازگردند و دولت در این زمینه با تمام امکان و توان خود عمل خواهد کرد.
آقای روحانی با بیان اینکه امروز رهبری انقلاب ، دولت ، مجلس، نیروهای مسلح، همه یکپارچه و یکصدا هستند، افزود: مردم مطمئن باشند که خسارات ناشی از سیل را جبران می کنیم.
رئیس جمهور گفت: اگر چه سیل خسارتی را ببار آورد ، اما این بارندگی ها نعمت بزرگی هم برای کشور بود آن هم کشوری که با خشکسالی و بی آبی مواجه است و مطمئنیم امسال سال بسیار خوبی خواهیم داشت.
آقای روحانی با تشکر از همه کسانی که در تعطیلات عید بدون یک ساعت مرخصی و به صورت شبانه روزی به سیل زدگان امدادرسانی کردند افزود: من همین جا از تمام وزرا، بخشداران، فرمانداران، استانداران، نیروهای مسلح، نیروهای امدادی و همه کسانی که به صورت شبانه روزی تلاش کردند تا به آسیب دیدگان سیل کمک کنند، تشکر می کنم.
 
رئیس جمهور از ملت ایران نیز تشکر کرد و گفت: از همه مردم ایران به خاطر مقاومت، صبوری، ادب و عزتشان تشکر می کنم.
آقای روحانی با بیان اینکه وقتی مردمی که از سیل خسارت دیده اند و خانه ، منزل، زندگی و شغل شان در خطر افتاده است باز هم زبانشان به مهربانی باز می شود نشانه قدرشناسی مردم ایران است، افزود: این مسئله نشان دهنده فرهنگ بزرگ ملت ایران است.

 در آغاز سیزدهمین مراسم سالروز ملی فناوری هسته ای چند دستاورد جدید هسته ای به بهره برداری رسید.
در این مراسم همزمان 5 دستاورد در داخل سالن و 4 دستاورد نیز از طریق ویدیو کنفرانس رونمایی شد که 2 دستاورد آن در سایت احمدی روشن ، یک طرح در مرکز فردو و یک طرح در سایت اصفهان است.
 
این دستاوردها در حوزه ها و صنایع مختلف است و به واسطه تحریم ها و اعتماد به توان داخلی بومی سازی شده است.

نظر شما