شناسهٔ خبر: 32146845 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مناقشه در ليبي ؛

دبیرکل سازمان ملل درگیریها در طرابلس را محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل درگیریهای نظامی نزدیک پایتخت لیبی از جمله حمله هوایی به فرودگاه معیتیقه در طرابلس را به شدت محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره؛ دبیرکل سازمان ملل، درگیریهای نظامی نزدیک پایتخت لیبی از جمله حمله هوایی را به فرودگاه معیتیقه در طرابلس به شدت محکوم کرد.
استفان دوجاریک سخنگوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه ای اعلام کرد: گوترش خواستار توقف فوری هر نوع عملیات نظامی در طرابلس شد تا از جنگ فراگیر در لیبی جلوگیری شود. مناقشه در لیبی، راه حل نظامی ندارد. گوترش از همه طرف ها در لیبی خواست، گفتگوی فوری به منظور دستیابی به راه حل سیاسی را آغاز کنند. گوترش همچنین اعلام کرد غسان سلامه فرستاده ویژه سازمان ملل در امور لیبی، آمادگی دارد تا برگزاری این گفتگوها را برعهده بگیرد.
دوجاریک سخنگوي گوترش افزود: دبیرکل سازمان ملل تعهدات همه طرف ها در لیبی را بر اساس قوانین بین المللی انسانی و قوانین بین المللی حقوق بشر برای تضمین حفظ جان غیرنظامیان، یادآور شد.
از سوی دیگر، غسان سلامه فرستاده ويژه سازمان ملل در امور ليبي حمله هوایی را به فرودگاه معیتیقه در طرابلس محکوم کرد و خواستار توقف عملیات هوایی شد.

سخنگوی نیروهای حفتر، حمله هوایی را به فرودگاه معیتیقه در طرابلس تأیید کرد
سخنگوی نیروهای به اصطلاح ارتش ملی لیبی وابسته به ژنرال خلیفه حفتر مورد حمایت سعودی و امارات ، حمله هوایی به فرودگاه بین المللی معیتیقه را در طرابلس پایتخت این کشور تأیید کرد.
احمد المسماری در نشست خبری گفت: ارتش ملی در حمله هوایی به فرودگاه معیتیقه، فقط دو هواپیمای نظامی را هدف قرار داد و به هواپیماهای مسافربری در این فرودگاه حمله نکرد. هدف ما از این حمله هوایی، متوقف کردن پروازها از این فرودگاه نبود. این حمله هوایی ما دقیق و غافلگیرکننده بود. امکان استفاده از این دو هواپیمای نظامی، علیه نیروهای ما وجود داشت و به همین علت، آنها را منهدم کردیم.
وی خاطر نشان کرد:‌ فرودگاه معیتیقه با وجود پرواز هواپیماهای مسافربری از آن، همچنان یک پایگاه نظامی است که شبه نظامیان کنترل آن را در دست دارند. با توجه به اهمیت این فرودگاه، شبه نظامیان بر حفظ کنترل آن اصرار دارند.
 
دبیرکل سازمان ملل درگیریها در طرابلس را محکوم کرد دبیرکل سازمان ملل درگیریها در طرابلس را محکوم کرد دبیرکل سازمان ملل درگیریها در طرابلس را محکوم کرد دبیرکل سازمان ملل درگیریها در طرابلس را محکوم کرد

 

رئیس شورای عالی حکومتی لیبی خواستار بازداشت خلیفه حفتر شد

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، خالد المشری از دولت وفاق ملی لیبی خواست فرمان بازداشت خلیفه حفتر در این کشور را پیگیری کند و به دنبال صدور حکم بازداشت بین المللی برای او باشد.
المشری افزود: بر حمایت از موضع دولت وفاق ملی، تاکید داریم. سرهنگ بازنشسته خلیفه حفتر کودتاگری است که کودتای خود علیه حکومت را از تلویزیون اعلام کرد. روابط با هر کشوری که با این کودتاگر تعامل داشته باشد، باید متوقف شود. هر کسی در لیبی که با فرماندهان کودتا تعامل داشته باشد، با اتهام تلاش برای سرنگون کردن نظام حاکم، روبرو خواهد شد.
از سوی دیگر، شورای ریاست جمهوری لیبی، حمله هوایی جنگنده نیروهای حفتر به فرودگاه بین المللی معیتیقه در طرابلس را محکوم کرد. این شورا با صدور بیانیه ای اعلام کرد، تدابیر لازم را برای بازخواست عاملان این جنایت در برابر دادگاه های داخلی و بین المللی، اتخاذ می کند.

 

نظر شما