شناسهٔ خبر: 32098786 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

کاهش ۶ درجه‌ای دما در شمال شرق کشور

همشهری آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش‌بینی می‌شود دوشنبه ۱۹ فروردین دمای استان‌های شمال شرق شامل گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی، ۴ تا ۶ درجه کاهش داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امین حسین نقشینه روز یکشنبه گفت: با توجه به این روند کاهشی دما، امروز دمای مشهد به ۲۲ درجه، فردا ۱۸ و پس فردا به ۱۵ درجه بالای صفر و بجنورد امروز ۱۹ و فردا ۱۴ درجه می‌شود.

وی گفت: امروز به جز شمال غرب و جنوب شرق، سایر مناطق کشور بارش خواهند داشت و شدت بارش‌ها امروز در غرب خراسان شمالی، شمال شرق گلستان، بخش‌هایی از لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و غرب چهار محال و بختیاری خواهد بود.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: فردا سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور موجب بارش باران می‌شود که شدت بارش‌ها در شمال شرق، شرق سواحل خزر، شمال سمنان، شرق یزد، غرب کرمان و بخش‌هایی از کهگیلویه و بویراحمد و فارس خواهد بود.

به گفته وی، پس فردا یعنی سه‌شنبه فعالیت این سامانه در شمال شرق و بخش‌هایی از شرق کشور خواهد بود.


رگبار و رعد و برق در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: پیش‌بینی می‌شود امروز در تهران در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ دهد؛ همچنین فردا هوا نیمه ابری، ابری گاهی با رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید همراه باشد که فردا اوایل شب، روند تدریجی کاهش دما را خواهیم داشت و سه‌شنبه آسمان تهران صاف می‌شود.

وی گفت: بیشینه دمای امروز تهران در مهرآباد ۱۷ درجه و شمیرانات ۱۶ درجه می‌شود که فردا بیشینه دما در فرودگاه مهرآباد سه درجه افزایش خواهد داشت. همچنین کمینه دمای امروز مهرآباد ۱۳ و شمیرانات ۱۰ درجه خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود دمای این مناطق فردا به ترتیب به ۱۸ و ۱۶ درجه افزایش یابد.

نقشینه گفت: ارومیه با دمای ۳ درجه بالای صفر و بندرعباس با ۳۶ درجه بالای صفر، به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

برچسب‌ها:

نظر شما