شناسهٔ خبر: 32083189 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس هیأت داوران بخش فیلم کوتاه و دانشجویی «کن ۲۰۱۹» معرفی شد

«کلِر دنیس» فیلمساز فرانسو که ۴ بار سابقه حضور در جشنواره کن را دارد، به عنوان رئیس هیأت داوران بخش «فیلم کوتاه و دانشجویی» این جشنواره انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، «فیلم‌ساز فرانسوی» «کلِر دنیس» که از سال ۱۹۸۸ با فیلم «شکلات»  تا ۲۰۱۳ با فیلم «حرامزاده‌ها» چهار بار در جشنواره کن حضور داشته است، به عنوان رئیس هیات داوران بخش «فیلم کوتاه و دانشجویی» جشنواره «کن» انتخاب شد.

«سین‌فوندِیشن»(بنیاد سینمایی) در این بخش سالانه ۱۵ تا ۲۰ فیلم کوتاه و دانشجویی را انتخاب کرده و به رقابت می‌پردازند. این بخش از سال ۲۰۰۰ از سوی رئیس اسبق جشنواره «گیلز جِیکاب» که هنوز هم در سمّت ریاست بخش انتخاب این فیلم‌ها فعالیت می‌کند، به جشنواره کن افزوده شد. هدف این بخش کشف استعدادهای نو در فیلم‌سازی است.

سال گذشته «برتران بونِلو» کارگردان فیلم «سن لورِن» ریاست این بخش را برعهده داشت. در سال ۲۰۱۷ نیز «کریستین مونگیو» برنده نخل طلای کن، همین پُست عهده‌دار بود. سال ۲۰۱۶ «نائومی کاواسی» برنده جایزه ویژه هیات داوران کن، رئیس بخش فیلم کوتاه و دانشجویی کن بود و «عبدالرحمن سیساکو» نامزد اسکار، در سال ۲۰۱۵ رئیس هیات داوران بخش فیلم کوتاه و دانشجویی جشنواره کن بود.

انتهای پیام/

نظر شما