شناسهٔ خبر: 32075336 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

علوی فر مطرح کرد:

اعزام ۲ موکب به منطقه سیل‌زده پل‌دختر/ آمادگی بازسازی عتبات عالیات ایلام برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی

جلسه کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام به‌منظور جلب کمک‌های مردمی برای مناطق سیل‌زده ماژین و سیروان و اعزام موکب به مناطق سیل‌زده شهر پل‌دختر در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام، در این جلسه با اشاره به وقوع سیل در مناطق مختلف استان به‌ویژه منطقه ماژین و سیروان استان ایلام و همچنین شهر پل‌دختر استان لرستان، اظهار کرد: با توجه به‌ضرورت کمک‌رسانی به سیل‌زدگان این مناطق و همچنین بنا بر تأکیدات سردار پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات و ستاد مرکزی اربعین حسینی، کمک‌رسانی با سیل‌زدگان با استفاده از ظرفیت‌های این ستاد در دستور کار قرارگرفته است.

 

سید محمد علوی فر(زریون)، بابیان اینکه در این راستا بهره‌گیری از توان و ظرفیت موکب‌های ستاد اربعین حسینی و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در دستور کار قرارگرفته و این موکب‌ها، در قالب مشارکت‌های مردمی در سراسر استان هم‌اکنون فعال بوده و اقشار مختلف مردم می‌توانند کمک‌های خود را در اختیار این موکب‌ها جهت ارسال و توزیع در مناطق سیل‌زده قرار دهند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام از اعزام دو موکب با حمایت کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات و ستاد اربعین حسینی استان به مناطق سیل‌زده پل‌دختر خبر داد و گفت: در حال حاضر این دو موکب در آمادگی کامل برای اعزام به پل‌دختر و حضور در این منطقه و خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان قرار دارد.

 

علوی فر، بیان کرد: این دو موکب مجهز به امکانات آشپزخانه‌ای برای پخت غذای گرم و توزیع در بین سیل‌زدگان هستند و انتظار می‌رود با کمک‌های اهدایی مردمی و ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور ظرف امروز کار خود را در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان پل‌دختر در راستای تهیه غذای گرم آغاز کنند.

 

وی، ابراز کرد: موکب‌های اعزامی به امکاناتی از قبیل وسایل پخت‌وپز، ظروف یک‌بارمصرف، آب بسته‌بندی‌شده، سوخت مصرفی، امکانات پذیرایی از سیل‌زدگان مجهز خواهند بود و از مردم شریف استان انتظار می‌رود که در این راستا کمک‌های خود را در اختیار کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قرار دهند.

 

علوی فر، بیان کرد: استان لرستان طی سال‌های گذشته یکی از استان‌های معین استان ایلام در برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی بوده است که تعامل و همکاری بسیار خوبی با استان ایلام در زمینه استقبال و پذیرایی از زوار اربعین داشته است و برای اربعین حسینی سال 98 نیز این آمادگی را اعلام کرده است.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام، گفت: این موکب‌ها به مدت یک ماه در مناطق سیل‌زده پل‌دختر حضور خواهند داشت و همچنین برای خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده استان ایلام ازجمله بخش ماژین و سیروان هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و در کنار سایر ارگان‌ها، این خدمات به مناطق سیل‌زده استان نیز ارائه می‌شود.

 

در این جلسه مقررشده که از امکانات خودرویی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان برای حمل‌ونقل وسایل موکب‌ها به پل‌دختر استفاده شود، صداوسیمای مرکز ایلام نیز بااطلاع رسانی زمینه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی را فراهم کند و با هماهنگی‌های لازم مقداری از کمک‌های جمع‌آوری‌شده هلال‌احمر و کمیته امداد در اختیار کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام قرار گیرد.

نظر شما