شناسهٔ خبر: 32058164 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آغاز حمله به طرابلس

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - "خليفه حفتر" ژنرال سابق و فرمانده گروه موسوم به ارتش ملي ليبي فرمان حمله به طرابلس (پايتخت ليبي) را صادر کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، ژنرال حفتر عصر پنجشنبه با اعلام آغاز حمله به طرابلس، از ساکنان پايتخت ليبي خواست - مقاومت نکرده و در برابر نيروهاي نظامي او تسليم شوند.
همچنين "احمد المسماري" سخنگوي نظاميان تحت فرماندهي "خليفه حفتر" اعلام کرد که شهر"غريان" نزديک طرابلس به کنترل اين نيروها درآمده است.
"مسماري" سخنگوي نيروهاي تحت امر حفتر با بيان اين که "آزادسازي ليبي از دست تروريسم " ماموريت براي عمليات آينده است -گفت : طرابلس مقصد مطلوب و مورد نظر اين عمليات است.
درهمين حال وزارت کشور دولت وفاق ملي ليبي از حمايت جامعه جهاني برخوردار است به دنبال تدارک نيروهاي وفادار به دولت حاکم بر شرق ليبي براي اجراي عمليات در غرب اين کشور- در طرابلس پايتخت حالت فوق العاده اعلام کرد.
وزارت کشور دولت وفاق ملي ليبي تمامي يگان هاي امنيتي را براي حفظ امنيت پايتخت فراخوانده است.
در همين پيوند،"آنتونيو گوترش" دبيرکل سازمان ملل متحد با هشدار درباره احتمال بروز درگيري ميان گروه هاي رقيب در ليبي، دو طرف را به خويشتنداري فرا خواند.
تشديد تحولات امنيتي ليبي درشرايطي است که هفته گذشته چهار نهاد بين المللي "سازمان ملل متحد"-"اتحاديه اروپا"-"اتحاديه عرب " و"اتحاديه آفريقا" ابراز اميدواري کرده بودند که کنفرانس ملي ليبي ماه ژوئيه بتواند در ايجاد ثبات در اين کشور و تشکيل دوباره دولت و نهادهاي دولتي اثر گذار باشد.
ليبي از زمان سقوط حکومت «معمر قذافي» ديکتاتور معدوم در سال 2011 ميلادي، و در نتيجه مداخله آمريکا و سازمان پيمان آتلانتيک شمالي " ناتو " دستخوش جنگ و ناآرامي است.
اکنون دو دولت در ليبي وجود دارد، دولت وفاق ملي به رياست «فايز السراج» در طرابلس که مورد حمايت جامعه جهاني است و ديگري «دولت طبرق» در شرق ليبي که ژنرال حفتر از آن حمايت مي کند.118
کليدواژه ليبي

نظر شما