شناسهٔ خبر: 32038815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

195هزارلیتر بنزین ازخوزستان به مناطق سیل زده لرستان ارسال شد

خرم آباد - ایرنا - مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) گفت: 6 محموله سوخت (بنزین) به ظرفیت 195هزار لیتر ، شامگاه سه شنبه از انبار نظامیه اهواز به مناطق سیل زده خرم آباد و پلدختر ارسال شد.

صاحب‌خبر -

نعمت اله نجفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از این محموله های سوختی با وجود سختی راه و خطرات ناشی از سیلاب به شهر سیل زده پلدختر رسید و پنج محموله دیگر از طریق آزاد راه اندیمشک - خرم آباد به مرکز لرستان ارسال شد.
وی با اشاره به اینکه انبار نفتی خرم آباد به دلیل بروز سیلاب از مدار عملیات خارج شده است، اظهارداشت: چند محموله سوختی دیگر نیز به مناطق سیل زده لرستان آماده ارسال است.
نجفی بیان کرد: تانکرهای سوخت رسان عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در حالت آماده باش بوده و مهیای سوخت رسانی به هر یک از نقاط سیل زده و در معرض سیلاب استان های خوزستان و لرستان هستند.
از مجموع سه جایگاه سوخت شهر پلدختر 2 جایگاه زیر آب رفته و از مدار عملیاتی خارج شده و هم اکنون تنها جایگاه چاغروند این شهر فعال است.
آغازین روزهای امسال شدت بارش ها و وقوع سیل، نوروز را تحت شعاع قرار داده و مردم و مسئولان این استان درگیر و دار این حادثه هستند.
برآورد خسارت موج اول بارش های امسال تا 800 میلیارد تومان عنوان شد و در حالی که تلاش برای احیای مجدد استان آغاز شده بود موج بارشی جدیدی از ابتدای هفته جاری سراسر استان را در بر گرفته است.
اوج فعالیت این سامانه از هفته دوم تعطیلات نوروز98 و به صورت متناوب ادامه داشت بارش های سیل آسایی که چندین رودخانه مرده استان را از خواب خشکسالی بیدار و روانه شهر و روستاهای استان کرد.
دوشنبه 12 فروردین سه رودخانه خرم رود و رودخانه شهرستان های دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگنی طغیان سد مروک دورود سرریز کرد و به صدها هزار نفر از اهالی هشدار داده شد منزل خود را ترک کنند.
اکنون برق، آب و گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شده، پل های بسیاری در مسیرهای اصلی و فرعی فروریخته و بسیاری از روستاهای سیل زده از جمله در شهرستان پلدختر، دلفان، الیگودرز و دوره چکنی راه دسترسی ندارند .
مردم شهرهای پلدختر و معمولان و روستاهای اطراف حاشیه کشکان از 12 فروردین 24 ساعت لحظات سخت و جدال نفس گیری با سیلاب داشتند و یک شبانه روز را بدون دریافت خدمات امدادی و هرگونه امکاناتی در پشت بام منازل یا کوه های اطراف گذراندند.
تمامی راه های ارتباط زمینی به منطقه قطع شده بود و شرایط جوی اجازه پرواز هوایی را نمی داد، اما از نخستین ساعات 13 فروردین با بهبود شرایط جوی و ایجاد یک راه دسترسی در مسیر آزادراه خرم آباد - پل زال کار امدادرسانی به مردم آغاز شده است.
برآورد اولیه از خسارت سیل اخیر در لرستان 15 هزار میلیارد ریال است و بر اساس اعلام پزشکی قانونی تا کنون 14 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
7269/7273

نظر شما