شناسهٔ خبر: 32010136 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اوضاع بحرانی ۴ شهرستان لرستان

گروه اجتماعی ـ وضعیت شهرستان‌های پلدختر، خرم‌آباد، دلفان و دورود در لرستان بحرانی است.

صاحب‌خبر -

اوضاع بحرانی ۴ شهرستان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، غلامرضا آقامیرزایی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان شامگاه یک‌شنبه، یازدهم فروردین در جلسه ستاد بحران لرستان، گفت: چهار شهرستان پلدختر، خرم‌آباد، دلفان و نورآباد را آب فرا گرفته و رودخانه‌های کشکان، خرم‌رود ، گچینه و بادآور و تیره هم طغیان کرده و روستاها و مراکز شهرستان‌ها را آب فرا گرفته است .
وی از همه مردم چهار شهرستان ساکن در حاشیه رودخانه‌ها درخواست کرد بیشتر از این تعلل نکرده و هرچه سریع‌تر به مناطق امن‌تر پناه ببرند .
بنا بر این گزارش، در خرم‌آباد آب خرم‌رود به داخل شهر، منازل و مغازه‌های شهر سرایت کرده و پل ماسور از خروجی جنوبی شهر خرم‌آباد را فرا گرفته و تردد از خرم‌آباد به جنوب لرستان و استان خوزستان را با مشکل مواجه کرده است .
در پلدختر با طغیان رودخانه وحشی کشکان، سیل عمده روستاهای مسیر این رودخانه و نیز شهر پلدختر را فرا گرفته است .
در نورآباد 300 روستای این شهرستان درگیر سیل هستند که با طغیان رودخانه‌های گچینه و بادآور شهر نورآباد مرکز شهرستان دلفان هم روی آب است .
در شهر دورود نیز هر چند هشدارهای هواشناسی برای طغیان رودخانه تیره و سرریز سد مروئک جدی بود اما با آغاز بارش برف خطر وقوع سیل کاهش پیدا کرده است .
دو خودرو به همراه سرنشینان‌شان در شهرستان چگنی را آب برد اما با کمک‌های نیروهای امدادی هم سرنشینان و هم خودروها از آب گرفته شده و نجات پیدا کردند .
انتهای پیام

نظر شما