شناسهٔ خبر: 3200822 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

انتقاد نماینده کارگران بازنشسته کشور از بی توجهی مسئولان نسبت به مسایل بازنشستگان

میزان مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران در هر حال نباید کمتر از حقوق مزد کارگر عادی باشد.

صاحب‌خبر -

نماینده کارگران بازنشسته کشور از بی توجهی مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به مسایل بازنشستگان و مستمری بگیران انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا حاج کریم صادقزاده تبریزی که امروز در جمع گروهی از بازنشستگان و مستمری بگیران استان آذربایجان شرقی سخن می گفت اظهار داشت: میزان مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران در هر حال نباید کمتر از حقوق مزد کارگر عادی باشد.

عضو هیئت مدیره کانون عالی کارگران باز نشسته تامین اجتماعی کشور افزود: انتظار داشتیم که با توجه به جلسات و نامه های متعدد به مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از نمایندگان قانونی بازنشستگان جهت حضور در هیئت امناء و هیئت مدیره و هیئت نظارت و به ویژه شورای عالی کار به منظور هم افزایی و مشارکت در اتخاذ تصمیمات مهم و سرنوشت ساز دعوت صورت می گرفت اما متاسفانه تاکنون در دولت تدبیر و امید توجهی جدی به این موضوع نگردیده و ما شاهد رفع مسایل کلان جامعه بازنشستگان به طور جدی نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 41 قانون کار و ماده 111 قانون تامین اجتماعی در آستانه تعیین افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران قرار داریم و برابر تصریح قانون، میزان مستمری بازنشستگان و
مستمری بگیران در هر حال نباید کمتر از حقوق مزد کارگر عادی باشد و این در حالی است که قریب 60 درصد از جامعه 5/2 میلیونی بازنشستگان و مستمری بگیران از حداقل حقوق مستمری برخوردارند.

صاد قزاده افزود: با وجود آنکه نمایندگان کارگران بر اساس ماده 41 قانون کار در شورای عالی کار حضور موثر دارند و مدافع حقوق جامعه تحت پوشش خود در تعیین میزان حقوق و دستمزد سالیانه خود می باشند، متاسفانه این حق برای خانواده بزرگ بازنشستگان و مستمری بگیران پیش بینی نگردیده است.

عضو هیئت مدیره کانون عالی کارگران باز نشسته تامین اجتماعی کشور تصریح کرد: عدم حضور نمایندگان بازنشستگان و مستمری بگیران فارغ از آنکه مصوبات شورای مزبور را از جامعیت و وجاهت کافی برخوردار نمی نماید و تنها نقطه نظرات و دیدگاه های نمایندگان جامعه کارگری را در نظر می گیرد، پاسخگویی اقناعی مسئولان کانون عالی را به عنوان نماینده بازنشستگان و مستمری بگیران سراسر کشور به مخاطبان خود بسیار دشوار نموده است.

وی افزود: چندین سال است که مسایل کلان جامعه بازنشستگان همچون همسان سازی حقوق با توجه به تورم اقتصادی و عدم تعادل میان حقوق و هزینه های روز مره زندگی، افزایش حقوق سالیانه بر اساس واقعیت ها و تورم در جامعه، اجرای طرح ارائه سهمیه حج و عتبات عالیات و تخصیص سبد کالای ضروری تحت عنوان سیاست حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه توسط دولت تدبیر و امید و افزایش عیدی سالانه همانند شاغلین دو ماه حداقل حقوق و مساعدت لازم به حق بیمه مکمل به قوت خود باقی است و رسیدگی و توجه عاجل دست اندرکاران را طلب می کند.

عضو هیئت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور در عین حال از تلاش ها و فعالیت های انجام یافته در خصوص بهبود برخی از مسایل رفاهی بازنشستگان و مستمری بگیران از قبیل تخصیص وام قرض الحسنه، تعیین سهمیه اعزام به عتبات عالیات، مشهد مقدس،برگزاری المپیاد ورزشی و مانند آن قدردانی و ابراز رضایت کرد.

 

نظر شما