شناسهٔ خبر: 3199136 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روزنامه نگار عرب:

رژیم صهیونیستی هرشب کابوس می بیند

تهران- ایرنا- 'عبدالبرای عطوان' سردبیر روزنامه اینترنتی 'رأی الیوم ' در مقاله ای در خصوص تجاوز نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به منطقه قنیطره سوریه نوشت: این رژیم اکنون هر شب کابوس های وحشتناکی به دلیل انتظار پاسخ مقاومت به این اقدام خود می بیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری رأی الیوم، عطوان نوشت: شاید رژیم صهیونیستی تصور کند با هدف قرار دادن خودروهای حزب الله به وسیله بالگردهای خود و به شهادت رساندن چند نیروی مقاومت و از جمله 'جهاد مغنیه' فرزند شهید عماد مغنیه، دستاورد بسیار خوبی داشته است.

'اما، چیزی که در این خصوص حتمی است، انتقام گیری مقاومت از این حمله است و قطعا این رژیم بهای زیادی برای این اقدام می پردازد و مطمئنا پاسخ به این تجاوز قدرتمند و سخت خواهد بود.'

عطوان افزود: 'سید حسن نصرالله' دبیر کل حزب الله لبنان حدود یک سال پیش وعده گشودن جبهه جولان را به این رژیم داد و تصور نمی رود این تیم مقاومت در جولان برای گردش به این محل رفته باشند.

وی، ادامه داد: آن ها می خواستند همانند جنوب لبنان و نوار غزه، جبهه جدیدی به روی این رژیم بگشایند، جبهه ای که این رژیم و هم پیمانانش تصور آن را هم نمی کردند.

نویسنده می افزاید: اسراییل این روزها بیش از هر زمان دیگری نگران است، زیرا نمی داند مقاومت کی و کجا و چگونه و با چه سلاح هایی به این جنایتش پاسخ می دهد، آیا در جنوب لبنان وارد عمل می شود یا در جولان یا خارج فلسطین، به وسیله موشک یا هواپیماهای بدون سرنشین 'ایوب' یا بمب های کنار جاده ای در مرزها یا از طریق تونل های محرمانه که به عمق فلسطین اشغالی راه دارد، دقیقا مانند نیروهای گردان های عزالدین قسام در نوار غزه؟

سردبیر رأی الیوم اضافه کرد: وحشتی که اسراییل در حال حاضر از ترس انتقام گیری مقاومت دارد، از خود این انتقام گیری دردناکتر است.

'وقتی سردار 'محمد علی جعفری' فرمانده سپاه پاسداران ایران می گوید که اسراییل باید منتظر یک صاعقه ویرانگر باشد و تاکید می کند که سپاه پاسداران همچنان به کمک های خود به رزمندگان مسلمان در منطقه ادامه می دهد تا این جرثومه فساد در منطقه از بین برود، اسراییل حق دارد نگران و وحشت زده شود.'

او ادامه می دهد: چیزی که نشان می دهد این رژیم از کار خود پشیمان شده این است که اعلام کرده هدف از این حمله ترور سردار 'الله دادی' نبوده و تصور می کرده که این دو خودرو نیروهای عادی حزب الله را منتقل می کرده است و البته این تجاوز ممکن است درهای آتش جهنم را به روی این رژیم اشغالگر بگشاید.

عطوان افزود: انتظار اجرای حکم اعدام برای جنایتکار از خود اعدام بدتر است به ویژه اگر زمان انتظار طولانی تر شود، زیرا جنایتکار محکوم شده به اعدام در چنین حالتی نمی داند چه زمانی باید در مقابل جلاد خود قرار گیرد تا اعدام شود و اسراییل اکنون در چنین شرایطی به سر می برد.

روز گذشته ژنرال 'امیر بارام ' مسئول نظامی منطقه الجلیل در فلسطین اشغالی که 250هزار شهرک نشین صهیونیست در آن سکونت دارند، مسئولان شهرها و روستاها را فراخواند و به آن ها توصیه های شرایط اضطراری را کرد و دستور داد پناهگاه ها برای شرایط احتمالی آینده گشوده شود.

'اما، مشکل اصلی برای وی و روسایش این است که گزینه های زیادی برای انتقام گیری وجود دارد.'

وی افزود: حماس در تجاوز نظامی اخیر این رژیم به نوار غزه ضربات دردناکی به آن از طروق مختلف و از جمله از طریق تونل ها وارد کرد،اما اکنون حزب الله که استاد حماس در این خصوص محسوب می شود، می خواهد انتقام بگیرد.

سردبیر رأی الیوم در پایان می نویسد: اسراییل روزهای بسیار پرخطر و سختی پیش رو دارد و این روزها سرکرده های این رژیم دیگر زمام امور را در دست ندارند.

'زیرا در این شرایط حمله نخستین و کوبنده، همانند سال 1967 کارایی ندارد و جدا از این دشمنان جدید این کسانی مانند خانواده مغنیه آماده تر و مسلح تر عاشق شهادتند.

آنها دست پروده مکتب شهادت هستند و نه دانش آموخته دانشگاه های عادی و در رشته های پزشکی و مهندسی و البته قطب نمای آن ها فقط به سوی فلسطین تنظیم شده است.'

خاورم **2041**7074**1566

نظر شما