شناسهٔ خبر: 31973341 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

طرح تامين آب 295 هزار هکتار اراضي کشاورزي خوزستان به بهره برداري رسيد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - فاز نخست طرح تامين آب 295 هزار هکتار اراضي کشاورزي خوزستان ظهر جمعه با حضور دکتر روحاني رييس جمهوري کشورمان و وزير نيرو به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا در نخستين سفر روحاني به خوزستان مقرر شده بود 550 هزار هکتار از اراضي کشاورزي استان تحت پوشش آبياري نوين قرار گيرد که امروز فاز اول اين طرح با تامين آب مورد نياز 295 هزار هکتار از اين اراضي به بهره برداري رسيد.
دکتر روحاني در اين مراسم به اولين سفر استاني خود به خوزستان در سال 1392 اشاره کرد و گفت: در اين سفر به مردم خوزستان قول داده بودم که تا پايان دولت بخش بزرگي از طرح 550 هزار هکتاري مقام معظم رهبري که عمدتا در خوزستان و بخشي از آن در استان ايلام است عملياتي شود.
وي افزود:خوشحاليم که فاز اول آن معادل 300 هزار هکتار عملياتي شده و مصمم هستيم که فاز دوم نيز اجرايي شود.
رئيس جمهوري با بيان اينکه بخشي از فاز اول اين طرح در روستاي ابوفاضل در بخش زرگان شامل 17 هزار هکتار اجرايي شده است، گفت: در آينده نيز 13 هزار هکتار ديگر از زمين هاي اين منطقه همانطور که مردم درخواست دارند عملياتي خواهند شد.
روحاني مهم ترين دستاورد اجراي طرح 550 هزار هکتاري را جلوگيري از مهاجرت از خوزستان، خودکفايي کشور در بخش هاي مختلف کشاورزي و افزايش ثروت مردم دانست .
ستاد بحران خوزستان از سوم فروردين نسبت به احتمال وقوع سيلاب در همه رودخانه هاي استان هشدار داده و سازمان آب و برق خوزستان نيز گفته است که تعدادي از روستاهاي شهرستان هاي اهواز، دزفول، شوشتر، شوش، دشت آزادگان و هويزه شرايط حساس تري را تجربه مي کنند.
جاري شدن سيل در استان هاي گلستان و مازندران فارس و لرستان مشکلاتي را بوجود آورده است.
رئيس جمهوري پيش از اين براي بررسي ابعاد خسارت سيل به استان هاي گلستان و مازندران نيز سفر کرده است.
روحاني روز جمعه به اتفاق وزيران راه و شهرسازي، اطلاعات، کشور ، نيرو و جهاد کشاورزي براي بررسي وضعيت سيلابها و مناطق در معرض سيلاب خوزستان از طريق فرودگاه بين المللي اهواز وارد اين استان شد.
7164/6064
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما