شناسهٔ خبر: 31972063 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ظرفيت مخازن سدهاي خوزستان تقريبا کامل شده است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - مدير دفتر برنامه‌ريزي منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت:بيش از سه ميليارد مترمکعب آب در 72 ساعت گذشته وارد سدهاي خوزستان شده که با ورود سيلاب‌هاي اخير ظرفيت مخازن سدهاي اين استان تقريبا کامل شده است.

به گزارش روز جمعه ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو(پاون)، داريوش بهارلويي، افزود: بارش‌هاي کم سابقه سال آبي جاري باعث شده است که حدود 24 ميليارد مترمکعب آب وارد سدهاي خوزستان شود که اين رقم حدود 30 درصد آب‌هاي سطحي کشور است.
وي ادامه داد: با توجه به پيش‌ بيني‌هاي سازمان هواشناسي مبني بر وقوع بارندگي‌ شديد در روزهاي يکشنبه تا دوشنبه هفته آينده و وقوع بارش‌ شديد در خوزستان نياز است تا براي کنترل مخازن سدها و جلوگيري از بروز سيلاب‌هاي بسيار بزرگ‌تر، بخشي از آب سدها را خالي کنيم. لذا آب رودخانه‌هاي خوزستان بالا آمده و متاسفانه برخي از روستاها آسيب ديده‌اند.
بهارلويي گفت: با توجه به اينکه سيلاب بر تعدادي از روستاهاي پايين دست حاشيه رودخانه کرخه و دز از تاثير خواهد گذاشت لازم است دستگاه ‌هاي مربوطه و مسئول در اسرع وقت براي حفاظت از شهروندان و روستاها و تاسيسات در معرض خطر آبگرفتگي حاشيه رودخانه کرخه و دز اقدامات و تمهيدات لازم را به عمل آورند.
خوزستان داراي سدهاي مهمي همچون دز، کرخه، کارون سه، عباسپور ، گتوند عليا و مارون است که نقش مهمي در کنترل سيلاب، توليد برق ، و تامين آب کشاورزي اين استان دارند.
7158/ 6037
انتهاي پيام /*

نظر شما