شناسهٔ خبر: 31967186 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سه ميليارد مترمکعب سيلاب وارد سدهاي خوزستان شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - مدير دفتر برنامه ريزي منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: تا کنون سه ميليارد مترمکعب سيلاب وارد سدهاي خوزستان شده که 2.2 ميليارد مترمکعب آن در سدها تسکين يافته است.

داريوش بهارلويي پنجشبه در گفت وگو با ايرنا با اشاره به پيش بيني سازمان هواشناسي مبني بر بارش از 11 فروردين افزود: طبق پيش بيني ها به مدت 48 ساعت در همه حوضه هاي آبريز خوزستان بارندگي شديد خواهيم داشت که به تبع آن خروجي سدها افزايش مي يابد.
وي اضافه کرد: در حال حاضر خروجي همه سدهاي خوزستان براي کنترل ارتفاع و آماده شدن براي سيلاب بعدي افزايش يافته است.
بهارلويي گفت: در اين بين حوضه رودخانه هاي دز و کرخه، بحراني ترين حوضه هاي استان هستند، و حوضه رودخانه کارون و سپس حوضه مارون در رده بعدي قرار دارند.
سازمان آب و برق عصر امروز با صدور سه اطلاعيه، نسبت به وقوع سيلاب در 18 روستاي حاشيه دز، 33 روستا و سه شهر در حاشيه کرخه و 18 روستا در حاشيه کارون هشدار داده و ضمن انتشار فهرست اين روستاها از دستگاه هاي اجرايي خواسته که براي حفاظت از ساکنان و تخليه روستاها آمادگي داشته باشند.
حجم فعلي آب در مخزن سد کرخه 5.1 ميليارد مترمکعب، سد دز 2.4 ميليارد مترمکعب، سد گتوند عليا (کارون) 4.1 ميليارد مترمکعب و سد مارون 1.8 ميليارد مترمکعب است. هواشناسي بارش باران در هفته آينده را پيش بيني کرده است.
سازمان آب و برق خوزستان هشدار داده است که خروجي سد کرخه از حدود 600 مترمکعب برثانيه فعلي ممکن است به يک هزار مترمکعب برثانيه و خروجي سد دز از يک هزار و 300 مترمکعب برثانيه فعلي به بيش از 2 هزار مترمکعب برثانيه برسد.
احتمال افزايش دبي کارون در مقطع اهواز نيز تا 2 هزار و 500 مترمکعب برثانيه پيش بيني شده است.
/6002/9754
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما