شناسهٔ خبر: 31971985 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رييس جمهوري:باران و سيلاب هفته آينده بايد کنترل شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - اهواز- ايرنا- رئيس جمهوري گفت: با توجه به بارندگيهاي هفته آينده بايد به گونه اي برنامه ريزي شود تا از بروز سيل و سيلاب در خوزستان جلوگيري و سيلاب کنترل و مديريت شود.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني روز جمعه در بازديد از بخشي از اراضي طرح 550 هزار هکتاري مقام معظم رهبري در خوزستان در روستاي ابوفاضل از توابع بخش زرگان اهواز اظهارداشت: در واقع سفر ما به استان خوزستان از دو قسمت تشکيل مي شود که بخش اول آن براي بازديد از مناطق تحت تاثير سيلاب هاي اخير بوده است.
وي افزود: سيلاب هاي جاري شده براي ما نعمت بزرگي محسوب مي شوند که پر شدن هورالعظيم نمونه اي از اين نعمتهاست.
رئيس جمهوري با تاکيد بر اينکه کارون پر از آب شده و در مابقي رودخانه ها از جمله مارون و کرخه هم آب جاري است، گفت: خوشبختانه خداوند نعمت هاي خود را بر اين سرزمين جاري کرده است اما بايد حواسمان جمع باشد و دقت کنيم که در روزهاي آينده با توجه به امکاناتي که سدهاي ما دارند چگونه باران هاي آينده را کنترل کنيم تا خسارت مردم به حداقل برسد.
روحاني در ادامه نيز به اولين سفر استاني خود به خوزستان در سال 1392 اشاره کرد و گفت: در اين سفر به مردم خوزستان قول داده بودم که تا پايان دولت بخش بزرگي از طرح 550 هزار هکتاري مقام معظم رهبري که عمدتا در خوزستان و بخشي از آن در استان ايلام است عملياتي شود.
وي افزود:خوشحاليم که فاز اول آن معادل 300 هزار هکتار عملياتي شده و مصمم هستيم که فاز دوم نيز اجرايي شود.
رئيس جمهوري با بيان اينکه بخشي از فاز اول اين طرح در روستاي ابوفاضل در بخش زرگان شامل 17 هزار هکتار اجرايي شده است، گفت: در آينده نيز 13 هزار هکتار ديگر از زمين هاي اين منطقه همانطور که مردم درخواست دارند عملياتي خواهند شد.
روحاني مهم ترين دستاورد اجراي طرح 550 هزار هکتاري را جلوگيري از مهاجرت از خوزستان، خودکفايي کشور در بخش هاي مختلف کشاورزي و افزايش ثروت مردم دانست .
ستاد بحران خوزستان از سوم فروردين نسبت به احتمال وقوع سيلاب در همه رودخانه هاي استان هشدار داده و سازمان آب و برق خوزستان نيز گفته است که تعدادي از روستاهاي شهرستان هاي اهواز، دزفول، شوشتر، شوش، دشت آزادگان و هويزه شرايط حساس تري را تجربه مي کنند. 
جاري شدن سيل در استان هاي گلستان و مازندران فارس و لرستان مشکلاتي را بوجود آورده است.
رئيس جمهوري پيش از اين براي بررسي ابعاد خسارت سيل به استان هاي گلستان و مازندران نيز سفر کرده است.
روحاني روز جمعه به اتفاق وزيران راه و شهرسازي، اطلاعات، کشور ، نيرو و جهاد کشاورزي براي بررسي وضعيت سيلابها و مناطق در معرض سيلاب خوزستان از طريق فرودگاه بين المللي اهواز وارد اين استان شد.
9931/6064
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما