شناسهٔ خبر: 31957210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار نسبت به خطر سیل در 53 روستا و شهر حاشیه رودخانه های دز و کرحه

سازمان آب و برق خوزستان نسبت به حفاظت 53 شهر و روستای در معرض خطر آبگرفتگی در حاشیه رودخانه های دز و کرخه هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ،  سازمان آب و برق خوزستان اعلام کرد :  روستاهای حاشیه دز شامل دهول ، زیدان ،بنه مجید، عیلیه ، شعیب نبی، یذاب ، شیخ حسین در شوشتر ، کاظم حیدر ، خلیفه حیدر ، بیت غائب ، بیت یدی ، بیت محارب ، بیت یباره ، زبید دبات در شوش ،سید  نبی ، سید حریر ، سید یدیم و سید سلمان در اهواز در معرض حطر آبگرفتگی است.

در این اطلاعیه آمده است : همچنین روستاها و شهرهای حاشیه کرخه شامل : دوار، سید عدنان ،سید جمال الدین ،سید موسی ،سید عدنان ،خاج قدیم ، احمد بن حسن در شوش ،حویش 2 ،حویش یک ، آلبوعید دوحلاف یک در حمیدیه ،قدرت آباد ، میهن آباد ، میان آباد ، دفار ، میهن آباد سه ،فنیخی عبیات کوچک ، شهر بستان ، روستاهای رمیم ، مچریه ،ابورفوش ،کسر ،محیره ،البوحافظ،کرشیه ،البوعفری،البوعفری شمالی ،مالکیه در دشت آزادگان ،هبچیه ، گبان ، شهر رفیع ،روستاهای دغاغله ،عمه و بیت کوار در هویزه در معرض خطر آبگرفتگی می باشد.

سازمان آب و برق خوزستان در این اطلاعیه از دستگاه های ذیربط و مسئول در اسرع وقت جهت حفاظت از شهروندان گرامیاین  مناطق و تاسیسات در معرض خطر آبگرفتگی حاشیه رودخانه دز و کرخه اقدامات و تمهیدات لازم را به عمل آورند.

هشداربه مناطق پایین دست در اثرافزایش دبی خروجی سد دز

هشداربه مناطق پایین دست در اثرافزایش دبی خروجی سد دز

سازمان آب و برق خوزستان نسبت به افزایش دبی خروجی سد دز هشدار داد.

 روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان در اطلاعیه ای اعلام کرد : با پایش حجم آب های ورودی به مخزن سد دز از ۴۸ ساعت آینده به صورت پلکانی و تدریجی دبی خروجی از سد دز به ۲۰۰۰ متر مکعب و احتمال افزایش آن نیز محتمل خواهد بود .

در این اطلاعیه با اشاره به اینکه از آنجایی که لازم است طبق دستورالعمل ها و قوانین ایمنی سیلاب محتمل پیش رو  خروجی های آب از سد دز افزایش یابد و بصورت پلکانی به بیش از ۲۰۰۰ متر مکعب بر ثانیه برسد آمده است : افزایش خروجی به این میزان احتمال وقوع خسارات قابل توجه در پایین دست این سد را به شدت افزایش می دهد.

روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان در این اطلاعیه افزوده است : با هشدار مجدد انجام اقدامات لازم متناسب با شرایط  سیلابی  مورد تأکید است و باید دستگاه های اجرایی مرتبط ضمن آمادگی کامل، برنامه ریزی لازم برای روبرو شدن با شرایط سیلابی پیش رو را داشته باشند. همچنین مواردی مانند آمادگی برای افزایش دبی از سد دز ، اطلاع رسانی به مردم مستقر درمناطق حاشیه رودخانه  دز ،  آمادگی و برنامه ریزی اضطراری و از پیش طراحی شده برای تخلیه بازه های پر خطر و سیلابی مناطق مسکونی شهری و روستایی مسیر رودخانه دز و تعیین نقاط مطمئن و تمهیدات لازم برای این منظور و تحکیم سیل بندها و رفع موانع احتمالی در مناطق پرخطرتوسط دستگاه های مسئول توصیه جدی می شود.

 

 

نظر شما