شناسهٔ خبر: 31936764 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

کدام کشورها تصمیم ترامپ درباره بلندی‌های جولان را تقبیح کردند؟

علاوه تظاهرات هزاران سوری در محکومیت اقدام دونالد ترامپ درخصوص بلندی های جولان عربستان سعودی، بحرین و ژاپن نیز به این اقدام واکنش شدید نشان دادند

صاحب‌خبر -

اعتراض هزاران سوری به تصمیم ترامپ درباره بلندی های جولان

به گزارش صدا و سیما به نقل از اسوشیتدپرس، هزاران نفر از مردم سوریه در اعتراض به تصمیم رئیس جمهور آمریکا در خصوص بلندی های جولان, تظاهرات کردند.

هزاران سوری در شهرهای مختلف این کشور به خیابان ها آمدند تا به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را به رسمیت شناخته است, اعتراض کنند. صبح روز سه شنبه, هزاران تظاهرکننده در شهرهای سویدا و درعا سوریه با حمل پرچم های سوریه و فلسطین و نیز پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود «جولان متعلق سوریه» است، تصمیم ترامپ را محکوم کردند.

اعتراض عربستان و بحرین به تصمیم ترامپ/ بلندی های جولان بخشی از خاک سوریه است

عربستان سعودی و بحرین اعلام کردند که بلندی‌های اشغالی جولان را بخشی از خاک سوریه می دانند.
 

عربستان سعودی و بحرین تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی «SPA» این کشور بلندی‌های اشغالی جولان را بخشی از خاک سوریه می داند.

بر اساس این گزارش عربستان تاکید کرد: این اقدام مغایر حقوق بین‌المللی و شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

همچنین وزارت امور خارجه بحرین نیز اعلام کرد: این تصمیم به تلاش‌ها برای برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه آسیب وارد می کند.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در کاخ سفید فرمانی را که در آن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان از سوی ایالات متحده به رسمیت شناخته می شود را امضا کرد.

اسرائیل، بلندی‌های جولان را در جریان «جنگ شش روزه» سال 1967 اشغال و در سال 1981 انضمام آن به خاک خود را اعلام کرد، اما این اقدام از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشده است.    

واکنش ژاپن به اقدام ترامپ/ توکیو بلندی های جولان را متعلق به اسرائیل نمی داند

باشگاه خبرنگاران جوان : سخنگوی دولت ژاپن به اقدام رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر امضای سند حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان واکنش نشان داد.
آسیا ویژن به نقل از «ان‌اچی‌کی» اعلام کرد، سخنگوی دولت ژاپن به اقدام رئیس جمهور آمریکا مبنی بر امضاء سند حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان واکنش نشان داد. سخنگوی دولت ژاپن روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد موضع ژاپن درباره بلندی‌های جولان تغییر نخواهد کرد و آن را به عنوان بخشی از اراضی رژیم صهیونیستی به رسمیت نخواهد شناخت.

یوشیهیده سوگا، دبیر کابینه دولت ژاپن پس از اقدام دولت آمریکا در نشستی خبری تاکید کرد: دولت ژاپن این اقدام را به رسمیت نمی‌شناسد و از نزدیک اوضاع را زیر نظر خواهد داشت. ژاپن قصد دارد نیرو‌های دفاع شخصی را به مقر‌های نیرو‌های چند ملیتی و ناظران صلح سازمان ملل برای نظارت بر حفظ آتش بس میان مصر و رژیم صهیونیستی در صحرای سینای مصر اعزام کند. سوگا افزود اقدام ترامپ بر برنامه دولت ژاپن برای اعزام نیرو‌های صلح بان تاثیری نخواهد گذاشت.

تارو کونو، وزیر خارجه ژاپن هم روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: ژاپن بر موضع خود مبنی بر به رسمیت نشناختن الحاق بلندی‌های جولان به اسرائیل باقی خواهد ماند.

هشدار روسیه به تصمیم ترامپ درباره بلندی‌های جولان

وزارت خارجه روسیه نسبت به پیامدهای تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های اشغالی جولان هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های اشغالی جولان اظهار داشت که این اقدام چشم اندازهای حل و فصل مسالمت آمیز و دستیابی به صلح میان اعراب و اسرائیل را تضعیف می‌کند.

وی افزود: این مسأله ناراحت کننده است، آمریکایی‌ها حتی وجود هرگونه چشم‌انداز حل و فصل مسأله اعراب و اسرائیل را تضعیف می‌کنند.

دونالد ترامپ که از لحظه روی کار آمدن خود در کاخ سفید با اتخاذ مواضع غیرمنطقی و چالش‌برانگیز سبب حیرت و غافلگیری افکار عمومی جهان و حتی آمریکایی‌ها شده است، به تازگی خواستار به‌ رسمیت شناختن اشغالگری تل‌آویو بر جولان در شمال سوریه شده است/

کلمات کلیدی

بلندی های جولان

تصمیم ترامپ

رژیم صهیونیستی

نظر شما