شناسهٔ خبر: 31931901 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استقبال گردشگران از موزه‌های مازندران

بیش از ۷۰هزار و ۳۷۰گردشگر داخلی و خارجی از موزه‌های مازندران بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به آمار قابل توجه ورود گردشگران داخلی و خارجی به موزه‌ها و اماکن تاریخی استان اشاره کرد و گفت:بیش از ۷۰هزار گردشگر از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون از موزه‌ها، اماکن فرهنگی و تاریخی استان بازدید کردند.

مهدی ایزدی از بازدید ۳۷۰گردشگر خارجی از موزه‌های استان خبر داد و افزود: از آغاز تعطیلات نوروزی ۱۲گردشگر از خانه کلبادی، ۸۶نفر از موزه تماشاگه خزر رامسر، ۱۳۷گردشگر از کاخ موزه رامسر، ۱۳۳توریست از کاخ موزه عاج و ۲نفر موزه مردم شناسی آلاشت دیدن کردند.

وی گفت: ۱۹موزه و سایت موزه و خانه تاریخی امسال برای بازدید گردشگران دایر است که ورود گردشگر در این مکان‌ها در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۳درصد افزایش داشته است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: موزه‌های دولتی شامل مجموعه فرح آباد ساری، گنجینه بابل، آمل، خانه موزه نیما یوشیج در شهرستان نور، موزه آلاشت در سوادکوه، موزه مردم شناسی منطقه دوهزار تنکابن و موزه شهدای آمل است.

وی با بیان اینکه سایت موزه گوهر تپه بهشهر پس از سیلاب اخیر در تعطیلات نوروزی برای بازدید گردشگران باز است، گفت: بخشی از این سایت موزه به دلیل وقوع سیلاب دچار آبگرفتگی و ته نشین شدن گل و لای شده بود که با تلاش کارشناسان پاکسازی اولیه آن انجام شد.
 

نظر شما