شناسهٔ خبر: 31930710 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سازمان آب و برق خوزستان:

دبی رودخانه کارون به ۲۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه افزایش می یابد

سازمان آب و برق خوزستان در اطلاعیه ای از افزایش دبی رودخانه کارون به ۲۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه خبر داد و اعلام کرد: شهروندان از نزدیک شدن به محدوده رودخانه‌ ها و مسیل ‌ها خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، در اطلاعیه سازمان آب و برق خوزستان آمده است: با توجه به پیش‌نگری‌های هواشناسی که ورود سامانه‌های بارشی بسیار شدیدی را نشان می‌هد و هم اکنون نیز حوضه‌های کرخه و دز را متاثر ساخته و در 24 ساعت آینده به حوضه‌های کارون و مارون می‌رسد، احتمال فعال شدن حوضه‌های میانی در مسیر رودخانه‌های کارون، کرخه و  دز بیش از سایر مناطق وجود دارد.

 

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، خروجی سدها به منظور کنترل تراز مخازن سدها و تعدیل سیلاب‌های ورودی افزایش یافته که تداخل این جریانات با رواناب حوضه‌های میانی، موجب افزایش دبی عبوری در مسیر رودخانه و به خصوص در مقطع شهر اهواز به حدود 2500 متر مکعب بر ثانیه می‌شود.

 

این مهم موجب مسدود شدن جاده‌های ساحلی و آبگرفتگی پارک‌های حاشیه رودخانه در مقطع شهر اهواز خواهد شد که نیازمند توجه و احتیاط‌های لازم در حاشیه رودخانه است. با توجه به موارد فوق الذکر  مورد تاکید است تا ضمن احتیاط شهروندان و دوری از محدوده رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی‌های لازم و اقدامات مورد نیاز از هم اکنون در دستور کار نهادهای مرتبط قرار گیرد.

 

مدیرکل هواشناسی خوزستان هم با بیان اینکه پیش بینی می شود سامانه بارشی در استان تا اوايل روز چهارشنبه تداوم داشته باشد، تاکید کرد: لازم است مردم هشدارهای هواشناسی را جدی بگيرند.

 

محمد سبزه زاری، بارش باران همراه با رعد و برق، رگبار، تگرگ و وزش باد قابل ملاحظه را از جمله فعاليت اين سامانه بارشی در استان دانست و افزود: با توجه به اينكه بارش ها از حجم بالايی برخوردار است آب گرفتگی معابر، طغيان مسيل ها و سيلابی شدن رودخانه ها وجود دارد.

 

نظر شما