شناسهٔ خبر: 31913278 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مسافران مراقب باشند

بارندگی ها تا چهارشنبه ادامه دارد/ هشدار طغیان رودخانه ها

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارندگی ها در اکثر شهرهای کشور تا روز چهارشنبه، گفت: به مسافران نوروزی توصیه می کنیم هنگام تردد در جاده ها احتیاط لازم را داشته باشند و از حضور در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

«احد وظیفه» با اشاره به فعالیت سامانه بارشی طی امروز دوشنبه ( 5 فروردین) به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور به جز نوار شرقی بارندگی خواهیم داشت.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: در استان های واقع در غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز، دامنه های زاگرس، سواحل دریای خزر و دامنه های جنوبی البرز بارندگی قابل ملاحظه ای خواهیم داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: طی امروز در استان های  خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، شرق کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، غرب اصفهان و جنوب قم؛ رگبار باران گاهی همراه با  رعدوبرق و وزش باد شدید و وقوع سیلاب، طغیان رودخانه ها رخ خواهد داد.

 

وظیفه با اشاره به بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و  لغزندگی جاده  در جاده های کوهستانی و برفگیر استان های مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری،  زنجان، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز در استان های تهران، البرز، قزوین و سمنان، گفت: در گیلان و غرب مازندران بارش باران  با احتمال آبگرفتگی معابر عمومی پیش بینی می شود.

 

وی با بیان اینکه گستره سامانه بارشی روز سه شنبه شمال شرق کشور را نیز دربر می گیرد، افزود: طی این روز در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر،  فارس، شمال هرمزگان ، جزایر خلیج فارس و  غرب اصفهان Yبارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها  پیش بینی می شود.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد:  رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با احتمال سیلابی شدن مسیل ها در غرب استان یزد، غرب کرمان، قم، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، البرز و شمال تهران، همچنین بارش برف  و باران در ارتفاعات و جاده های کوهستانی زاگرس و البرز  پیش بینی می شود.

 

وی به مسافران نوروزی توصیه کرد: برای سفر در مسیرهای شهرهایی که طی این چند روز بارندگی های شدیدی در آنها رخ می دهد، احتیاط لازم را انجام دهند و از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها  و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری کنند.

 


وظیفه یادآور شد: بارش های قابل ملاحظه و رگبار و رعدوبرق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها در غرب و جنوب غرب کشور پیش بینی می شود بنابراین  توصیه می کنیم مدیریت منابع آب تمهیدات لازم در این خصوص بیاندیشد.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: روز چهارشنبه عمده بارش ها در شمال شرق، جنوب و به شکل پراکنده در شمال غرب، غرب و سواحل شمالی پیش بینی می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: طی سه روز آینده بارندگی به صورت باران، گاهی با رعد و برق و در برخی مناق مستعد به شکل تگرگ و در مناطق سردسیر و مرتفع شمال غرب، زاگرس مرکزی و امتداد رشته که البرز به صورت برف پیش بینی می شود.

 

وظیفه گفت: دوشنبه در غرب و جنوب غرب وزش باد شدید و از بعدازظهر دوشنبه تا روز چهارشنبه در برخی مناطق جنوب شرق کشور وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت هوای تهران نیز گفت: آسمان تهران امروز ابری، بارش باران، گاهی وزش باد شدید در بعدازظهر رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

 

وی آسمان تهران در روز سه شنبه را ابری در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد شدید در بعدازظهر رگبار و رعد و برق پیش بینی کرد و افزود: روز چهارشنبه نیز آسمان پایتخت ابری همراه با بارش پراکنده خواهد بود و به تدریج از میزان ابرها کاسته می شود.

 

نظر شما