شناسهٔ خبر: 31906667 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با هرگونه قصور احتمالی در هر پست و جایگاهی قطعا برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور: به مردم عزیزمان قول می‌دهیم که اگر قصور و تقصیری در این رابطه وجود داشته باشد قطعا رسیدگی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بازدید از مناطق سیل زده با اشاره به اینکه خانه‌ها در محاصره آب قرار گرفته است و مردم نمی‌توانند از منازلشان خارج شوند، از نیرو‌های بسیج، سپاه، ارتش و ناجا قدردانی کرد و افزود: نیرو‌های مسلح امکانات خوبی را برای مردم فراهم کرده و کمک‌های اولیه در اختیار افراد سیل زده قرار گرفته است.

قاضی سراج با انتقاد از اینکه مسئولان اجرایی مشغول جلسه هستند و حضور کمرنگی در صحنه دارند، افزود: استاندار استان نباید به هر دلیلی حتی اگر دلیل موجهی نیز داشت استان را ترک می‌کرد.

وی با انتقاد از نحوه مدیریت کنترل سیل از سوی دستگاه‌های اجرایی استان افزود: گروه و هیئت های بازرسی در گلستان مستقر و در حال بررسی هستند.

 رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: حضور ناهماهنگ و پی در پی مسئولان ملی نباید لحظه‌ای در خدمت رسانی به مردم سیل زده، وقفه ایجاد کند. اولویت اول رفع مشکلات اولیه مردم حادثه دیده است و هیچ مسئول استانی حق ندارد به بهانه همراهی مسئولان کشوری از رسیدگی فوری به نیاز‌های اولیه مردم سیل زده غفلت کند.

قاضی سراج گفت: به زودی گزارش دقیق و جامعی از حادثه اخیر و میزان قصور هر یک دستگاه‌های مربوطه تقدیم ریاست قوه قضاییه می‌ شود.

او پیرو دستور رئیس قوه قضاییه به استان گلستان سفر کرده و بازدید از مناطق سیل زده آق قلا داشته است.

 قاضی سراج با تاکید بر اینکه آمادگی برای بارش شدید باران در استان‌های شمالی باید همیشه وجود داشته باشد، اظهار داشت: بارش باران، این نعمت الهی در شمال کشور نباید با قصور مسئولان تبدیل به نقمت شود.

وی با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی در مناطق شمالی کشور نباید با بارش باران غافلگیر شوند افزود: بدون شک اگر در این حادثه پیش بینی‌های لازم صورت می‌گرفت و به هشدار‌ها و تذکرات سازمان بازرسی کل کشور توجه کافی می‌شد امروز شاهد این حجم از خسارت نبودیم.

سازمان بازرسی پیش از این، پنج گزارش و پیشنهاد درباره با پیشگیری از سیل به مراجع ذیصلاح ارائه کرده است، اما متاسفانه ترتیب اثر داده نشد.

<div id="video-display-embed-code_3318380"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2385683/3318380?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما