شناسهٔ خبر: 31897604 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی استان کردستان اعلام کرد

ورود سامانه بارشی فعال به کردستان/ پیش‌بینی اختلال در تردد در استان

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: با ورود سامانه بارشی نسبتا فعال به سطح استان شاهد افزایش پوشش ابر، مه، وزش باد گاها شدید، در بعضی ساعات بارش‌های قابل ملاحظه باران و برف در ارتفاعات و گردنه‌ها و احتمال بارش تگرگ خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

رحیم صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، به تدریج تا بعد از ظهر روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی نسبتا فعال به سطح استان شاهد افزایش پوشش ابر، مه، وزش باد گاها شدید، در بعضی ساعات بارش‌های قابل ملاحظه باران و برف در ارتفاعات و گردنه‌هاکولاک برف،  در برخی نقاط رعد و برق و احتمال بارش تگرگ خواهیم بود.

وی افزود: شدت بارش‌ها از بعدازظهر روز یک‌شنبه و برای مناطق جنوبی و تا حدودی غربی استان مانند کامیاران، مریوان، بانه، سروآباد، اورامان، سقز، سرشیو، سنندج، قروه و دهگلان رخ خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان با بیان اینکه از اوایل شب دوشنبه تا صبح سه‌شنبه از ناپایداری‌ها کاسته شده ولی دوباره از ظهر سه‌شنبه بر میزان بارش‌ها افزوده خواهد شد، ادامه داد: با توجه به شدت بارش‌ها و رواناب ایجادشده ناشی از ذوب شدن برف در ارتفاعات و گردنه‌ها، امکان وقوع بهمن، ریزش کوه، آبگرفتگی معابرشهری و روستایی،  سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها بخصوص برای مناطق غربی و جنوبی استان در این مدت دور از انتظار نیست.

صدیقی تصریح کرد: به تدریج با سرد شدن هوا از عصر سه‌شنبه و تبدیل بارش‌ها به شکل برف، بویژه در گردنه‌ها، ارتفاعات و مناطق سردسر، همچنین کولاک مه و لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد بین شهری و روستایی نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: در هنگام فعالیت این سامانه، بخشی از گرد و خاک تشکیل شده روی عراق و سوریه به استان منتقل شده و کیفیت هوا و دید افقی را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷/و

نظر شما