شناسهٔ خبر: 31894351 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس مجلس: مردم سیل زده گلستان نگران دریافت خدمات نباشند

گرگان - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی گفت که قوای مجریه و مقننه با استفاده از همه ظرفیت ها به کمک سیلزدگان استان گلستان خواهند آمد و مردم نگران دریافت خدمات نباشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی لاریجانی عصر امروز شنبه هنگام حضور در مناطق سیل زده و مرزی گلستان اظهار داشت: تلاش برای رفع ریشه ای عوامل و دلایل بروز این سیل باید به اولویت اول مدیران استان تبدیل شود تا از تکرار حوادث در آینده جلوگیری شود.
وی بیان کرد: ارایه تسهیلات به آسیب دیدگان سیل برای جبران خسارت ها در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد تا اندکی از رنج و مصیبت های مردم سیل زده کاهش یابد.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: پرداخت کمک بلاعوض به آسیب دیدگان سیل گلستان آغاز شده و امیدواریم در زمانی اندک در اختیار مردم سیلزده قرار گیرد.
لاریجانی بر لایروبی رودخانه گرگان رود تاکید کرد و گفت: جدی گرفتن این کار به عنوان یکی از پایه های اصلی بروز این سیلاب می تواند از تکرار اتفاقات مشابه در آینده جلوگیری کند.
بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد و تاکنون دو نفر جان باخته اند.
7333/3091/2729

نظر شما