شناسهٔ خبر: 31888796 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر کشور:

دولت خسارات سیل را جبران می کند

رحمانی فضلی در تشریح اقدامات دولت برای امداد و کمک به سیل زدگان گفت: مردم نگران نباشند و خسارت ها جبران می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، «عبدالرضا رحمانی فضلی» شب گذشته جمعه دوم فروردین ماه در ارتباط تلفنی با بخش خبری ساعت 24 شبکه پنج سیما با اشاره به وقوع سیل در استان های شمالی و به ویژه گلستان به تشریح اقدامات دولت برای امداد و کمک به سیل زدگان پرداخت و گفت: همه دستگاه های اجرایی با همه امکانات برای کمک به سیل زدگان، پای کار هستند.»

 

وزیر کشور با اشاره به اینکه دولت خسارات را جبران می کند، گفت: «حجم بارندگی های استان های گلستان، مازندران و خراسان شمالی بیش از چند برابر بارندگی در مدت مشابه سال های پیش بوده است. دبی آب در استان گلستان در بالا دست 570 متر مکعب بر ثانیه بوده است در حالی که ظرفیت رودخانه «گرگان رود» کمتر از آن است.»

 

رحمانی فضلی با بیان اینکه کمک های مردمی به ویژه مردم «آق قلا» و علمای آنجا موجب شد مردم مسیر را تخلیه کنند به طوری که در این مسیر ها تلفات انسانی نداشتیم، گفت: «آب گرفتگی ها و ورود آب به منازل وجود دارد که پس از فروکش کردن به سرعت تخلیه می شوند. آب بعد از «آق قلا» به سمت «گمیشان» می رود که حجم دبی آب در آن جا کم و منحرف و همه منازل در آن مسیر تخلیه شده است.»

 

وزیر کشور با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای اینکه تلفاتی نداشته باشیم اندیشیده شده است، گفت: «آن دو مورد تلفات انسانی در «کلاله» و «مینودشت» بوده است و در این مسیر تلفات انسانی نداشتیم. همه امکانات پشتیبانی از جمله پتو، چادر و اسکان های موقت و کمک غذایی انجام شده است.»

 

وی ادامه داد: «همه دستگاه های اجرایی با همه امکانات فنی و مهندسی و به ویژه مردم کمک کردند. سعی کردیم مسیرهای سیلاب را تغییر دهیم تا خسارت ها کمتر شود.»

 

رحمانی فضلی با اشاره به تشکیل جلسات شورای تامین و کمیته بحران گفت: «تصمیمات را در محل اتخاذ می کنیم. مردم نگران نباشند و خسارت ها جبران می شود. علمای استان به ویژه نماینده ولی فقیه در بسیج مسئولان و مردم همکاری خوبی داشتند و امیدواریم مشکلات را به سرعت حل کنیم.»/

برچسب‌ها:

نظر شما