شناسهٔ خبر: 31886536 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در سوریه؛

ادامه واکنش های مردمی و رسمی به اظهارات مداخله جویانه ترامپ

یکی از نمایندگان مجلس سوریه اظهارات ترامپ درباره بلندی های اشغالی جولان را احمقانه و خصمانه توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، در ادامه واکنش های مردمی و رسمی در سوریه به اظهارات غیرمسئولانه و قلدرمابانه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره بلندی های اشغالی جولان سوریه، یکی از نمایندگان مجلس سوریه امروز جمعه تصمیم ترامپ را برای به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندیهای جولان، احمقانه و خصمانه توصیف کرد.

رفعت حسین گفت: ما به عنوان مردم سوریه از این اظهارات احمقانه و خصمانه نمی ترسیم زیرا این صحبت ها حقایق تاریخی و جغرافیایی را تغییر نخواهد داد. این نماینده مجلس سوریه تصریح کرد: جولان متعلق به سوریه و مردم عربی است. جولان مردمی دارد که از آن دفاع خواهند کرد. پس از 52 سال مقاومت و ایستادگی، نه ترامپ و نه شخص دیگری نمی تواند جولان را به صرف یک امضا و نوشته از سوریه بگیرد. ما به اینگونه اقدامات خصمانه و چنین اظهارات تحریک آمیز و بی احترامی به قطعنامه های بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت عادت داریم.-از توافقنامه های 1907 لاهه گرفته تا توافقنامه چهارم ژنو در سال 1949- و قطعنامه های 242 و 338 شورای امنیت سازمان ملل متحد که مهمترین قطعنامه در رد مسئله انضمام جولان و قطعنامه 497 مصوب 1981 میلادی. آمریکا عادت دارد که با استکبار و حمایت از تروریسم، قطعنامه های بین المللی را زیر پا بگذارد و نقض کند. همچنین، اسرائیل کوچولو که تحت الحمایه آمریکا است و از نهایت پشتیبانی های آمریکا بهره مند است، همه قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد را زیر پا می گذارد.
سامی جنیدی از شهروندان دمشق نیز گفت: اظهارات امروز ترامپ بی ارزش است و جولان متعلق به سوریه است و برای همیشه متعلق به سوریه خواهد ماند. جولان با اراده و عزم ارتش عربی سوریه به این کشور بازخواهد گشت.
دکتر سامی(نام خانوادگی این شخص است) یکی دیگر از شهروندان دمشق هم گفت: این موضع آمریکا مندرس و کهنه شده است و اعتماد ما به کادر رهبری و مردم کشورمان همواره مستحکم است. به لطف خدا و انشاء الله جولان به ما بازخواهد گذشت.
<div id="video-display-embed-code_3312882"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2384564/3312882?width=340&height=240"></script></div>

نظر شما