شناسهٔ خبر: 31882519 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با تلاش ماموران اورژانس هوایی

نجات تنها ساکن روستای یرک در مرز طالقان و الموت از مرگ

با تلاش ماموران اورژانس هوایی استان، تنها ساکن روستای یرک در مرز طالقان و الموت که دچار گازگرفتگی شده بود، از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز البرز، رییس مرکز اورژانس115 استان گفت:امروز دوم فروردین تنها سکنه روستای یرک (مرز طالقان و الموت قزوین) که راه دسترسی زمینی ندارد، دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شده بود که ماموران اورژانس هوایی با پرواز در ارتفاع 9000پایی، در یک عملیات ویژه وی را نجات دادند.

دکتر بابایی افزود: مردی 43ساله که در حال نگهبانی از یک روستا در منتهی الیه شهرستان طالقان و مرز استان البرز و قزوین بود، با علائم سرگیجه و ضعف شدید، تهوع و استفراغ و علائم کلی گازگرفتگی احساس خطر می کند و خود را به بیرون از محل اسکان خود مي رساند و پس از تماس با اورژانس115 البرز، به سختي شرح حال خود را اعلام و درخواست کمک می کند.

وی افزود: بالگرد اورژانس البرز پس از هماهنگی به سمت محل مذکور به پرواز درآمد و پس از فرود در محل از قبل شناسایی شده، تکنسین های اورژانس هوايي پس از حدود 25دقیقه پیاده روی در برف با ارتفاع 70سانتی متر، مرد نگهبان را پیدا و بلافاصله اقدامات لازم را برای انتقال وی آغاز کردند.

دکتر بابایی افزود: این فرد پس از انجام اقدامات اولیه پیش بیمارستانی برای ادامه درمان در کمترین زمان ممکن به مجتمع درمانی امام علی  کرج منتقل شد.

<div id="video-display-embed-code_3311773"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2384333/3311773?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما