شناسهٔ خبر: 31856320 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درپی وقوع سیل در مازندران؛

تداوم تلاش‌ها در مناطق سیل زده مازندران

خبرگزاری صداوسیما

همه پا به کارند تا مشکل مردم سیل زده مازندران رفع شود

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران؛ مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به تداوم تلاش‌ها برای امدادرسانی و رفع مشکلات مناطق سیل زده استان گفت: در مرحله نخست با بسیج امکانات و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دولتی و بخش‌های خصوصی در مرحله بعد با اولویت قرار گرفتن تاسیسات زیربنایی، آب، برق، گاز، درحال حاضر بیش از ۹۰ درصد شهر‌های آسیب دیده در سیل اخیر به لحاظ این خدمات مشکلی ندارند.

علی اصغر احمدی افزود: در شهرستان سیمرغ با ورود دستگاه‌های امدادی، اجرایی و شهرداری با فروکش کردن بیش از ۹۵ درصد آبگرفتگی و برقراری آب، برق و گاز این مناطق، برای شستشوی سطح معابر ازگل و لای ناشی از جاری شدن سیل ازامکانات شهر‌های مجاور استفاده شده و در حال اجراست و روستای تالارپشت این شهرستان که بیشترین آسیب آبگرفتگی را داشته با هدایت آب با طی مسیر انارمرز، بابلسر و کرفون بهنمیر به دریا تا کنون ۹۰ درصد آب خارج و تردد امکان پذیر شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از سیمرغ، بهنمیر و جویبار اکنون با دبی کم آب مواجهند که با کمک دستگاه‌ها و انتقال پمپ‌های جدید این مشکل حل خواهد شد افزود: برای حفظ سلامت مردم مناطق نیز آب معدنی توزیع و برخی از مناطقی دارای مشکل اسکان با ایجاد اسکان موقت، ارزاق و مایحتاج اولیه نیز امداد رسانی شد.

احمدی خاطرنشان کرد: برای خدمات امدادی به مناطق چهاردانگه نیز ادوات راهسازی ارسال شد واما تعدادی روستا‌ها از جمله مالخواست و دهستان پشتکوه همچنان با قطعی برق مواجه اند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به اینکه در شهرستان میاندرود هم هنگام انحراف مسیر سیلاب بر اثر سرعت سیل و ریزش جاده راه دسترسی روستا‌های تازه‌آباد و حسن‌آباد بخش گهرباران شهرستان میاندورود مسدود شد افزود:راه ارتباطی این دو برقرار و برق این مناطق نیز اکنون وصل شد.

احمدی در تشریح وضعیت مناطق سیل زده شهرستان نکا نیز روستا‌های پایین دست تازه آباد، امامیه و دنگسرک را آبگرفته اعلام و خاطرنشان کرد: در برخی مناطق رانش و ریزش داریم که با اعزام ادوات و تجهیزات مورد نیاز تلاش می‌کنیم مشکل راه ارتباطی این مناطق رفع شود.

وی، مشکل عمده مناطق سیل زده بهشهر و گلوگاه را قطعی برق ۲۰ روستا و مشکل راه‌های فرعی به ویژه یانه سر پیشه گونه و دیگر راه‌های فرعی اعلام کرد و گفت: در سوادکوه مرکزی نیز رانش و ریزش جاده اصلی به تهران با وجود حجم ترافیک و استقرار ادوات، فعالیت به سختی در حال اجراست، قطعی برق منطقه لفور در سوادکوه شمالی نیز رفع و تردد در پل ارتباطی نارنج بن نیز برای اشخاص ممکن اعلام شد.

تراژدی تلخ سیل در روز‌های پایانی زمستانی درست زمانی که مردم مازندران چشم انتظار فصل بهار بودند مردم را غافلگیر کردودر تدارک سفره‌های عید با خسارت آب‌گرفتگی و سیل همراه شد.

{$sepehr_media_۳۳۰۴۸۵۵_۳۵۰_۲۵۰}

اعطای تسهیلات بلاعوض به خسارت دیدگان
استاندار مازندران افزود: ۴ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض معیشتی و تعمیراتی به خسارت دیدگان سیل در مازندران پرداخت می‌شود.

وی گفت: ۲ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض معیشتی و ۲ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض تعمیراتی ظرف ۲ یا ۳ روز آینده در اختیار خسارت دیدگان سیل در مازندران پرداخت می‌شود.

حسین زادگان افزود: آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه این رقم را به صورت تنخواه اولیه ابلاغ کرد تا بتوانیم خسارت‌هایی اولیه را برای منازل خسارت دیدگان جبران کنیم.

وی افزود: خانه‌های روستایی که تخریب شده اند تا سقف ۳۵ میلیون تومان و ۱۰ میلیون وام بلاعوض با بهره ۴ درصد و برای منازل حوزه‌های شهری هم ۵۰ میلیون تومان با ۱۲ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود.

استاندار مازندران گفت: درحوزه دامداری، آبزی پروری و کشاورزی در مناطق دشت خسارت زیادی وارد شد و ۱۲ گروه از بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی در حال برآورد خسارت هستند.

وی گفت: در حال حاضر راه‌های اصلی به همت عوامل راهداری، مردم و بخش خصوصی باز شد و راه‌های فرعی به خصوص در مناطق کوهستانی گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندرود، ساری، سوادکوه و مناطق که برف سنگین آمده است تا امروز باز می‌شود.

استاندار مازندران افزود: ۸۰ تا ۹۰ درصد آب، برق و گاز مازندران وصل است.

حسین زادگان گفت::منطقه بهنمیر و روستا‌های گالش کلا، انار مرز و روستا‌های اطراف و در شهرستان جویبار، بهنمیر، بابلسر، ساری و میاندرود و روستا‌های حسن آباد مشکل داریم.

نظر شما