شناسهٔ خبر: 31768577 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

واکنش کشورهاي اسلامي به جنايت تروريستي در نيوزيلند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - چند کشور اسلامي به تيراندازي چهار مهاجم تروريست به سوي نمازگزاران در دو مسجد نيوزيلند واکنش نشان دادند.
به گزارش خبرگزاري آريا، تيراندازي‌هاي مرگبار در مساجد نيوزيلند و به خاک و خون کشيده شدن مسلمانان در اين کشور با واکنش هاي گسترده در سراسر جهان به ويژه مقامات سياسي کشورهاي اسلامي مواجه شد.
وزير خارجه اندونزي با محکوم کردن اين حمله تروريستي، اعلام کرد که سه نفر از اتباع آنها در اين حمله جان باختند.
سفير اندونزي در نيوزيلند هم گفت : تلاش براي تعيين هويت کشته شدگان احتمالي اتباع اين کشور در کرايست چرچ ادامه دارد. در اين شهر نيوزيلند 331 اندونزيايي زندگي مي کنند که 134 نفر از آنها دانشجو و دانش آموز هستند.
«انور ابراهيم» رهبر بزرگترين حزب ائتلافي حاکم مالزي هم اعلام کرد در اين اقدام تروريستي يک مالزيايي مجروح شده است.
سخنگوي وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران اقدام تروريستي در نيوزيلند را وحشيانه خواند و از دولت نيوزيلند خواست با شناسايي سريع عاملان اين اقدام نژادپرستانه، با اجراي عدالت و فارغ از هرگونه ملاحظه اي، با آنان برخورد کند.
«بهرام قاسمي» تاکيد کرد: هر اقدام تروريستي در هر جا و توسط هر کس و به هر بهانه و انگيزه اي صورت بگيرد بايد از سوي تمامي کشورها محکوم شود و دولت ها اجازه ندهند جريان ها و افکار نژادپرستانه و اسلام ستيزانه امنيت و آرامش شهروندان کشورها را به مخاطره بياندازند.
«ابراهيم کالين»، سخنگوي «رجب طيب اردوغان»، رئيس جمهوري ترکيه در توئيتر خود حمله "فاشيستي و نژادپرستانه" در نيوزيلند را محکوم کرده و نوشت: اين حمله نشان داد خصومت و عداوت به اسلام و مسلمانان به چه حدي رسيده است.
در همين حال، «کمال فاروقيري»، مؤسس هيات "تمام مسلمانان هندوستان" که يک نهاد غيردولتي از نخبگان است نيز با محکوم کردن اين حمله تروريستي، گفت: يک ويروس ضد اسلامي در حال گسترش در سراسر جهان است.
«وحيدالله ويسي»، سفير افغانستان در استراليا، نيوزيلند و فيجي نيز در توئيتر خود نوشت: سه افغان در اين حمله مجروح شده‌اند. فکر من پيش خانواده‌هاي اين افغان‌هاست.
«محمد فيصل»، سخنگوي وزارت خارجه پاکستان نيز ضمن محکوميت اين حمله در توئيتر از هشتگ "پاکستان عليه تروريسم" استفاده کرد.
مردم سراسر جهان نيز در رسانه‌هاي اجتماعي به محکوميت اين حملات در نيوزيلند پرداخته‌اند.
پليس نيوزيلند آخرين آمار تلفات حملات ترويستي به مسجدهاي شهر کرايست چرچ نيوزلند را 49 تن و شمار زخمي ها را بيش از 50 تن اعلام کرد.
بر اساس گزارش ها،41 نفر از تلفات متعلق به مسجد النور و هشت تن در مسجد لينوود شهر کرايست چرچ بوده است.
114/118
کليدواژه نيوزيلند

نظر شما