شناسهٔ خبر: 31758406 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

بازهم مدعی‌کشی با کلین‌شیت؛

تراکتورسازی 1 - 0 پدیده؛ این تراکتور در تبریز حریف می‌طلبد/ صدرنشینی موقت، عیدی لیکنز به پرشورها

هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال با پیروزی خانگی تراکتورسازی و صدرنشینی موقت این تیم آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، در آغاز هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال تیم تراکتورسازی عصر امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه یادگار امام ره تبریز و در مصافی حساس پذیرای پدیده شهر خودرو بود که درنهایت موفق شد با یک گل میهمانش را شکست داده و با بردی شیرین به استقبال تعطیلات نوروز برود.

شاگردان جرج لیکنز در این دیدار که در حضور بیش از 40 هزار تماشاگر برگزار شد، کار را هجومی آغاز کردند و اولین موقعیت بازی نیز با ضربه اشکان دژاگه در دقیقه 6 ایجاد شد که ضربه غافلگیرکننده این بازیکن به صورت خطرناک از کنار دروازه پدیده به بیرون رفت.

با گذر از لحظات ابتدایی یاران گل‌محمدی خودی نشان داده و در بازه زمانی دقیقه 12 تا 19 سه فرصت نصفه و نیمه روی دروازه میزبان خود خلق کردند که هیچ کدام از آنها راه به جایی نبرد تا نتیجه مسابقه کماکان بدون گل بماند.

در دقیقه 20 تراکتورسازان فشار زیادی روی دروازه حریف آوردند و در چند نوبت دروازه پدیده را به توپ بستند. ابتدا ضربه پرقدرت دانیال اسماعیلی‌فر با واکنش دروازه‌بان پدیده برگشت داده شد و در ادامه نیز مدافع این تیم توپ را راهی کرنر کرد.

بلافاصله روی همین کرنر بود که تراکتورسازی به گل رسید تا از میهمانش پیش بیافتد. آنتونی استوکس مثل دیدارهای قبلی سرخ‌پوشان بازهم در نقش گلزن ظاهر شده و کرنر ارسالی تیمش را با یک ضربه سر به گل نشاند.



 

بعد از این گل بازهم تراکتور تیم برتر میدان بود و این تیم در دقیقه 32 روی همکاری مسعود شجاعی و اشکان دژاگه دو بازیکن ملی‌پوش خود می‌توانست به گل دوم برسد اما ضربه سر شیرجه‌ای کاپیتان شجاعی از بالای دروازه به بیرون رفت.

در آخرین دقیقه این نیمه اکبر ایمانی شانس خود را برای گلزنی با شوتی از راه دور آزمایش کرد که ضربه سنگین این بازیکن راهی به چارچوب نیافت تا تراکتورسازان با همان یک گل برتری خود برنده به رختکن بروند.

اما نیمه دوم را یاران گل‌محمدی طوفانی شروع کردند و این تیم در همان دقیقه نخست تا آستانه زدن گل تساوی پیش رفت اما ایستادگی محسن فرزوان که موفق شد موقعیت تک به تک را از مهاجم حریف بگیرد مانع از تغییر نتیجه بازی شد.

دو دقیقه بعد نوبت شاگردان لیکنز بود که دروازه میهمان را تهدید کنند و بازهم اکبر ایمانی صاحب موقعیت گلزنی شد اما ضربه او از داخل محوطه جریمه راهی اوت شد.

در دقیقه 63 یاران گل‌محمدی با بدشانسی از رسیدن به گل تساوی ناکام ماندند چراکه ارسال بازیکنان این تیم از روی یک ضربه کاشته به تیرک دروازه میزبان اثابت کرد و از سوی مدافعان این تیم برگشت داده شد.

پدیده‌ای‌ها در اکثر دقایق این نیمه توپ و میدان را در اختیار داشتند و در دقیقه 72 یک بار دیگر روی دروازه تراکتورسازی خطرساز شدند ولی این بار نیز ضربه سر بازیکنان این تیم روی تور بالای دروازه فرود آمد. 

در دقیقه 81 توپ‌گیری و حرکت دیدنی ساسان انصاری می‌رفت به گل دوم تراکتورسازی بیانجامد اما ضربه آخر مهاجم تازه وارد سرخ‌پوشان کم جون بود و توسط دروازه‌بان حریف مهار شد.

در دومین دقیقه از وقت‌های تلف شده بازی پدیده موقعیت داشت تا کار را به تساوی بکشد اما ضربه سر یونس شاکری درست به جایی رفت که فروزان انتظار آن را می‌کشید و این خطر نیز از بیخ گوش تراکتورسازی به خیر گذشت.

بدین ترتیب شاگردان جرج لیکنز این بازی خانگی را در پایان با یک گل به نفع خود خاتمه دادند تا در نبرد با سومین تیم بالانشین جدول نیز سربلند و با کسب امتیازات کامل از زمین خارج شوند.



 

با این نتیجه، تراکتورسازی 43 امتیازی شده و موقتاً به صدر جدول مسابقات صعود کرد. در سمت مقابل اما پدیده شهر خودرو با 39 امتیاز در جایگاه پنجم ماندنی شد.

اتفاق ویژه: تراکتورسازی با پیروزی در این بازی ضمن اینکه موفق شد طلسم ناکامی‌هایش مقابل پدیده در تبریز را باطل کند، به روند صددرصدی بردهای خانگی‌اش با جرج لیکنز نیز تداوم ببخشد.

گروه داوری: داور وسط: بیژن حیدری؛ کمک‌ها: علیرضا میرزابیگی و جواد مداح؛ داور چهارم: سید وحید کاظمی/ کمک داوران خط: جواد مداح و پیام حیدری/ ناظر داوری: نادر جعفری.

اخطار: مسعود شجاعی (80) از تراکتورسازی و محمد آقاجان‌پور (5+90) از پدیده

تراکتورسازی: محسن فروزان، محمد طیبی، ایمان سلیمی، احسان حاج‌صفی، دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی مهدی‌پور، اکبر ایمانی، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، یوکیا سوگیتا (77- ساسان انصاری) و آنتونی استوکس.
سرمربی: جرج لیکنز

پدیده شهر خودرو: میلاد فراهانی، علی نعمتی، محمدحسین مرادمند، مسعود ریگی، اکبر صادقی، محمد قاسمی‌نژاد، سعید صادقی (73- یونس شاکری)، محمد آقاجان‌پور، بهنام برزای (65- محمدمهدی مهدی‌خانی)، مرتضی منصوری و امین قاسمی‌نژاد.
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

انتهای پیام/

نظر شما