شناسهٔ خبر: 31719545 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

گزارش خبری/ جلوگیری از پخش اذان در مسجدالاقصی/بازداشت سه فلسطینی در قدس اشغالی/ هشدار اردن به رژیم صهیونیستی/ یک جوان در سلفیت به شهادت رسید

منابع فلسطینی از ادامه اقدامات تجاوزکارانه نظامیان رژیم صهیونیستی در اطراف مسجدالاقصی و همچنین شهادت یک جوان به ضرب گلوله اشغالگران در سلفیت خبر دادند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا)، پایگاه خبری فلسطین الیوم از بازداشت سه فلسطینی ساکن قدس اشغالی در اطراف مسجدالاقصی خبر داد. نظامیان صهیونیست مدعی شده اند که این سه جوان فسطینی برای آتش زدن مرکز پلیس این رژیم در داخل صحن های مسجدالاقصی اقدام کرده اند.

 

پلیس رژیم صهیونیستی مدعی شد این جوانان کوکتل مولوتف به سوی این مرکز پلیس پرتاب کرده بودند.

 

هلال احمر قدس اشغالی هم از زخمی شدن چهار فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست به آنها در اطراف مسجدالاقصی خبر داد.

 

شهادت یک جوان فلسطینی در سلفیت

 

خبر دیگر اینکه امشب یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در استان سلفیت در کرانه باختری اشغالی به شهادت رسید.

 

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد محمد جمیل شاهین جوان فلسطینی ساکن شهر سلفیت در جریان درگیری های شدید با اشغالگران از ناحیه سینه هدف اصابت گلوله قرار گرفت که بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

 

وزارت بهداشت فلسطین خاطر نشان کرد گلوله به قلب این جوان اصابت کرد که پس از انتقال به بیمارستان دولتی سلفیت به شهادت رسید.

 

اردن: اسرائیل مسئول حوادث مسجدالاقصی است

 

خبر دیگر اینکه اردن تاکید کرد اشغالگران اسرائیلی مسئولیت آنچه در مسجدالاقصی جریان دارد، برعهده دارند.

 

عبدالناصر ابوالبصل وزیر اوقاف و امور و مقدسات اسلامی اردن، اشغالگران صهیونیست را مسئول آنچه در مسجدالاقصی جریان دارد، دانست و اقدامات آنها را نقض خطرناک تمام قوانین و مقررات بین المللی دانست.

 

ابوالبصل در بیانیه ای اعلام کرد اوقاف اردن، لحظه به لحظه و با اهتمام شدید، حوادثی را که در مسجدالاقصی جریان دارد دنبال می کند.

 

وی با اشاره به اقدامات تجاوزکارانه نظامیان صهیونیست از جمله ضرب و شتم نمازگزاران و کارکنان مسجدالاقصی و مانع تراشی در برابر ورود آنها و بستن درب های مسجدالاقصی و توجیه این اقدامات از سوی صهیونیست ها تاکید کرد این اقدامات نقض آشکار آزادی های دینی است و پذیرفتنی نیست.

 

در این بیانیه تصریح شده است که اشغالگران با این اقدامات خود برای شعله ور کردن آتش درگیری دینی در منطقه تلاش می کنند.

 

وزیر اوقاف اردن بر حرمت و تقدس مسجدالاقصی نزد  همه مسلمانان تاکید کرد و تجاوز به آن را تجاوز به تمام مسلمانان دانست و خاطر نشان کرد هر اقدام تجاوزکارانه علیه هر بخشی از مسجدالاقصی یا کارکنان آن، ضربه به تمام امت اسلام است و همه مسلمانان را برای حمایت از قبله نخست مسلمانان و معراج پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) متحد خواهد کرد.

 

رسانه های فلسطینی همچنین از منع پخش اذان در مسجدالاقصی در ادامه اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در این مکان مقدس خبر دادند.

انتهای پیام/ر.م/

نظر شما