شناسهٔ خبر: 31696246 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تعویق انتخابات ریاست جمهوری الجزایر

تعویق انتخابات الجزائر؛ بوتفلیقه کاندیدا نمی‌شود

رئیس جمهور الجزایر با بیان اینکه «پیام جوانان را دریافت کردم»، از تعویق انتخابات ریاست جمهوری این کشور و عدم کاندیداتوری خود در این انتخابات خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه النهار الجزایر خبر داد که «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهور الجزایر انتخابات ریاست جمهوری این کشور را به تعویق انداخت.

بر اساس بیانیه رئیس جمهور الجزایر، وی همچنین اعلام کرد که قصد ندارد برای پنجمین بار خود را در این انتخابات نامزد کند و انتخابات ریاست جمهوری در این کشور پس از برگزاری گفت‌وگوهای ملی انجام خواهد شد.

پس از اعلام کاندیداتوری بوتفلیقه، اعتراض‌ها در این کشور افزایش یافت و حتی قضات اعلام کردند که اگر بوتفلیقه نامزد شود، بر روند انتخابات نظارت نخواهند کرد. 

بوتفلیقه از دوره انتقالی و دولت موقت سخن گفت و توضیح داد که این دولت، پیشبرد امور را بر عهده خواهد داشت و در کوتاه‌ترین مدت اصلاحات در دولت انجام می‌شود.

رئیس جمهور الجزایر با اعلام آغاز «اصلاحات عمیق» با مشارکت گسترده جامعه مدنی این کشور گفت: پیام جوانان الجزایری را دریافت کردم.

بوتفلیقه در بیانیه خود تاکید کرد: آخرین وظیفه من تقویت پایه‌های جمهوری جدید برای نسل‌های آینده بوده و قانون اساسی جدید پس از نهایی شدن به همه پرسی گذاشته خواهد شد.

وی افزود که تمام وظایف و اختیارات ریاست جمهوری را به رئیس جمهور جدیدی که ملت با آزادی کامل آن را انتخاب خواهد کرد، محول می‌کنم.

همچنین رسانه‌ها از استعفای «احمد اویحی» نخست وزیر دولت الجزایر خبر می‌دهند و بوتفلیقه نیز استعفای وی را پذیرفته است.

پس از اعلام این خبر تعدادی از مردم الجزایر در خیابان‌های پایتخت به جشن و پایکوبی پرداختند.

الجزایر در هفته‌های اخیر شاهد تظاهرات معترضانی بود که خواستار عدم کاندیداتوری بوتفلیقه برای پنجمین بار در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بودند. عبدالعزیز بوتفلیقه از سال ۱۹۹۹ تاکنون قدرت را در الجزایر در دست دارد.

انتهای پیام/

نظر شما